וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: תקיפת ישראל - מכת מחץ לשלום

24.9.2007 / 14:30

גורמים במשטר אמרו שסוריה חוששת להגיב לתקיפת ישראל עקב נחיתות צבאית, ובעקבות העדר גיבוי ממדינות ערב ומרוסיה

התקיפה הישראלית ב[[סוריה]] נתנה מכת מחץ לחידוש שיחות השלום בין המדינות, כך אמרו היום בכירים בסוריה לסוכנות הידיעות "רויטרס". הגורמים אמרו שסוריה חוששת להגיב לתקיפה הישראלית בגלל העליונות הצבאית של ישראל, ובשל העדר תמיכה של מדינות ערב.

"אין זה סוד שכוחותינו נמצאים בכוננות מזה זמן מה", אמר הגורם שביקש להישאר בעילום שם, אולם, הוא הוסיף, "סוריה לא תהיה הראשונה שתפתח במלחמה". מדינות ערב אמנם לא נחלצו לטובתה של סוריה, אמר גורם אחר, אבל האווירה עשויה להשתנות בשנה הבאה, עם חילופי המשטר בארצות הברית.


סיבה אחרת שסוריה לא הגיבה הם יחסיה המתהדקים עם רוסיה. מוסקבה לא גינתה ישירות את התקיפה הישראלית. סגן שר הביטחון הרוסי אלכסנדר סולטנוב המליץ לסוריה להגביל את פעולותיה נגד ישראל באו"ם למכתב מחאה, כך מסר גורם דיפלומטי המקורב לסולטנוב.

גורמים דיפלומטיים מערביים בדמשק אמרו גם לאחרונה שסוריה אינה מתייחסת ברצינות להצעות השלום של אולמרט. לדבריהם, שלום עם ישראל אינו בראש סדר העדיפויות של סוריה, העסוקה יותר בבחירות הקרבות בלבנון ובחקירת רציחתו של [[רפיק אל חרירי]] לפני שנתיים. הגורמים גם אמרו שבעקבות התקיפה תתקשה סוריה להמשיך להעביר לישראל מסרים באפיקים בהם השתמשה עד כה, במיוחד טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully