וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון השחור של הגנרלים בבורמה

שי אילן

24.9.2007 / 14:01

כת גנרלים שולטת במדינה כבר 40 שנה. השמועות על מעלליה מספרות על עבודות כפייה, מאסרי שווא, אסירים פוליטים והעלמויות

בורמה היא אחת המדינות הפחות שקופות מבחינה תקשורתית. השלטונות הבורמזים עושים מאמץ ניכר להצר את צעדיהם של עיתונאים, לא מאפשרים צילומים ומקשים על עריכת ראיונות עם אזרחים ואנשי ממשל. על כן, לא הרבה ידוע על משטר כת הגנרלים, השולט מזה כארבעים שנה במדינה האסיאתית. תיירים אינם נתקלים בדיכוי כשהם מבקרים במקומות המותרים. לכל היותר במעט נוקשות.

[[בורמה]] משתדלת לעודד תיירות וטורחת, באופן מעט שלומיאלי, לנסות ליצור לעצמה תדמית חיובית. מי שצפה פעם בשידורי תחנות הטלוויזיה הבורמזית באנגלית, שמע בוודאי את השירים המדברים על הכנסת האורחים, השלום והאהבה השוררת בין אזרחי בורמה לרשויות.

מי שלא מקורב לשלטון, רעב

בבורמה כחמישים מיליון בני אדם. היא שוכנת בין תאילנד לבנגלדש והודו. בשנת 1990 ניצחה האופוזיציה, בראשות [[סן סו קי]] בבחירות, אולם כת הגנרלים לא אפשרה לה לקחת את רסן השלטון. סו קי נשלחה לכלא ומתוך 18 השנים האחרונות, היא בלתה 11 בבתי סוהר ובמאסר בית. המצב הכלכלי בבורמה קשה והמהומות האחרונות, שהחלו לפני חודש נגרמו בעקבות עליית מחירים.

כלכלתה של בורמה, שהייתה לפנים מדינה אמידה, נהרסה בשנות המשטר הצבאי המושחת. מי שמקורב לשלטון חי ברווחה יחסית. שאר האוכלוסייה מוציאה את לחמה בקושי, ורבים רעבים ממש. עד כדי כך שקיימות שמועות על הורים באזורים הכפריים המוכרים את ילדיהם לרשתות הברחת תינוקות.

הצבא משתמש בכפריים לפינוי מוקשים

יציבות המשטר הבורמזי נשענת על פחד. מלשינים מטעם השלטון נמצאים בכל מקום והתבטאויות נגד המשטר מסתיימות לא פעם בכלא. הדיווחים על מעשים אלה מגיעים מעדויות אישיות מקריות ועל כן היקף הדיכוי לא נחשף במלואו. אזרח בורמזי זקוק לאישור השלטונות לכל דבר, בין אם מדובר בתנועה, בלימוד מקצוע או בקניית רכוש. אפילו כדי לארח אדם לשינת לילה נחוץ אישור.

אבל ישנן טענות חריפות הרבה יותר, שמשמיעים ארגוני זכויות אדם. לטענת איגוד העבודה העולמי, המשטר בבורמה משתמש בעובדי כפייה לבניית פרוייקטים שאפתניים. על פי שמועות אחרות, הצבא מכריח כפריים לסייע לו במעבר דרך שדות מוקשים. הכפריים עוברים לפני הצבא, ולעיתים קרובות נהרגים או נפצעים.

1,100 אסירים פוליטיים

באזורים הכפריים חיים גם מיעוטים אתניים, שסובלים עוד יותר מאחרים מידו הכבדה של המשטר. כוחות הצבא מוציאים להורג ללא משפט אזרחים מבני המיעוטים. כ-1,100 בני אדם מוגדרים אסירים פוליטיים בבורמה, אבל פעמים רבות נאסרים בני אדם באזורים הכפריים ואז נעלמים. אזורים אלה רגישים במיוחד מבחינת הברחת נשים למטרות עבודה בזנות.

הנזירים הבודהיסטים הם גורם חברתי חשוב ובעל השפעה בבורמה. יתכן שמחאתם תוליד שינוי ואולי תאפשר תהליך פוליטי כלשהו במדינה. עושה רושם שהמחאה שהתחילה בעקבות העלאת מחירים, הולכת ומתמקדת במתן זכויות פוליטיות. קיים גם תסריט קיצוני יותר: אחרי 40 שנה של דיכוי, הרבה מאוד זעם הצטבר אצל תושבי בורמה, לפחות אם מאמינים לעיתונאים זרים שביקרו שם, ולארגוני זכויות אדם. הזעם הזה עשוי להתפרץ ובהחלט לערער את השלטון בלא מצרים של כת הגנרלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully