וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורמה: 100 אלף קראו להפלת השלטון

24.9.2007 / 11:39

הצועדים, בחלקם הגדול נזירים, קראו לשים קץ לדיקטטורה המרושעת. "המפגינים צעדו שלובי זרועות והתקבלו במחיאות כפיים"

קרוב ל-100 אלף בני אדם יצאו היום (שני) לצעוד ברחובות [[רנגון]], בירת [[בורמה]] (מיאנמר), בהפגנה הגדולה ביותר במדינה ב-20 השנים האחרונות. המפגינים מוחים נגד כת הגנרלים השולטת במדינה. הצועדים, בחלקם הגדול נזירים, קראו "לשים קץ לדיקטטורה המרושעת".

המחאה, שנמשכת יותר מחודש באופנים שונים גדלה מדי יום, אבל רק בשבוע האחרון התחילו הנזירים להנהיג אותה. בראשותם היא קיבלה אופי של התגרות גלויה בשלטון והם מעודדים אזרחים רבים ככל האפשר להצטרף. לפי אחד העדים, "המפגינים צעדו שלובי זרועות, והתקבלו במחיאות כפיים בכל מקום".

הצעדות מתקיימות לאורך הדרך בה צעדו המורדים שניסו להפיל את המשטר הצבאי בשנת 1988. דרישתם של הצועדים היא לתת לגיטימציה לאופוזיציה, לשחרר את האסירים הצבאיים ולהוריד את מחירי מוצרי הצריכה.

עדי ראייה להפגנות סיפרו שהצבא עד כה מטפל במפגינים בכפפות של משי, אך לא ברור לאן הדרמה תתפתח. שלשום (שבת) הצטרפה סו קי, מנהיגת האופוזיציה הנתונה במעצר בית מאז שנת 2003 לתפילת הנזירים.

העובדה שהדרך לביתה נחסמה על ידי כוחות הביטחון מעידה אולי על כך שסבלנות המשטר הצבאי פוקעת. בשעה שהמחאה מתפשטת גם לערים אחרות בבורמה, יתכן שעימות בין המפגינים לשלטונות יהיה בקרוב בלתי נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully