וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד השלטון בבורמה מתרחבת

שי אילן

23.9.2007 / 19:37

קרוב ל-20 אלף בני אדם יצאו היום לרחובות רנגון וקראו לשים קץ "לדיקטטורה המרושעת". הצבא עלול לאבד את סבלנותו בקרוב

קרוב ל-20 אלף בני אדם יצאו היום (ראשון) לצעוד ברחובות [[רנגון]], בירת [[בורמה]] (מיאנמר) לשעבר, במחאה נגד כת הגנרלים השולטת במדינה. זהו האיום הרציני ביותר שהיה על השלטון הבורמזי מזה 20 שנה. הצועדים, בחלקם הגדול נזירים קראו "לשים קץ לדיקטטורה המרושעת". המשטרה חסמה את דרכם של הנזירים מלהגיע לביתה של מנהיגת האופוזיציה [[סן סו קי]].

המחאה, שנמשכת יותר מחודש באופנים שונים גדלה מדי יום, אבל רק בשבוע האחרון התחילו הנזירים להנהיג אותה. בראשותם היא קיבלה אופי של התגרות גלויה בשלטון והם מעודדים אזרחים רבים ככל האפשר להצטרף.

הצעדות מתקיימות לאורך הדרך בה צעדו המורדים שניסו להפיל את המשטר הצבאי בשנת 1988. דרישתם של הצועדים היא לתת לגיטימציה לאופוזיציה, לשחרר את האסירים הצבאיים ולהוריד את מחירי מוצרי הצריכה.

עדי ראייה להפגנות סיפרו שהצבא עד כה מטפל במפגינים בכפפות של משי, אך לא ברור לאן הדרמה תתפתח. אתמול (שבת) הצטרפה סו קי, מנהיגת האופוזיציה הנתונה במעצר בית מאז שנת 2003 לתפילת הנזירים.

העובדה שהדרך לביתה נחסמה על ידי כוחות הביטחון מעידה אולי על כך שסבלנות המשטר הצבאי פוקעת. בשעה שהמחאה מתפשטת גם לערים אחרות בבורמה, יתכן שעימות בין המפגינים לשלטונות יהיה בקרוב בלתי נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully