וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת הנשיא בלבנון תדחה כנראה

23.9.2007 / 14:25

הקואליציה האנטי סורית והאופוזיציה בראשות חיזבאללה אינן מצליחות להסכים על מועמד, שאמור היה להיבחר ביום שלישי

הפרלמנט הלבנוני אמור לבחור נשיא ביום שלישי, אולם הבחירות ככל הנראה יידחו לחודש הבא. זאת, משום שהפלגים השונים בתוך הפרלמנט חלוקים ביניהם ואינם מצליחים להגיע למועמד מוסכם. הקואליציה שמרכיבה את ממשלת לבנון שעמדותיה הן אנטי סוריות מעונינת שהנשיא הבא יתמוך בעמדותיה. האופוזיציה, בראשות ה[[חיזבאללה]], מעדיפה נשיא שיעמוד נגד דרישות ארצות הברית והאו"ם לפרק את הארגונים החמושים מנשקם. הנשיא הנוכחי, [[אמיל לחוד]], דבק בעמדות פרו סוריות.

הפרלמנט הלבנוני, המורכב מ-128 חברים, בוחר נשיא אחת לשש שנים. על פי המסורת הפוליטית בלבנון, הנשיא שייך לזרם הנוצרי-מרוני ויש לו סמכויות נרחבות. כיום נשקלת מועמדותם של חמישה בני אדם: נאסיב לחוד, בוטרוס חארב ורוברט ראנם האנטי סורים, מישל עאון, מועמד האופוזיציה, וצ'ילבי מלאט העצמאי. יתכן, עם זאת שבסופו של דבר יימצא מועמד פשרה אחר, למשל מפקד הצבא מישל סולימן.

המצב עלול להדרדר

הקואליציה מתעקשת על אחד ממועמדיה, גם כדי להפגין באופן פומבי את השחרור שהושג מסוריה אחרי יציאתה מלבנון לפני שנתיים. עד כה לא הצליחו הצדדים להגיע לפשרה. לקואליציה האנטי סורית יתרון מזערי בפרלמנט.

בעבר נבחרו נשיאים ברוב של שני שלישים מהפרלמנט בערך, רוב שלא יושג בלי הסכם מוקדם בין הצדדים. אם לא ייפתר הקונפליקט, הקואליציה איימה לבחור נשיא ברוב רגיל. האופוזיציה אומרת שמהלך כזה עלול לדרדר את לבנון לתוהו ובוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully