וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לאורתופד שתקף מינית מטופלות

שרון נובק

23.9.2007 / 12:23

ד"ר יואל שזר הורשע בביצוע מעשים מגונים ב-2 מטופלות, וב-2 תחקירניות "כלבוטק". השופטת: הנאשם חילל את כבוד המקצוע

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (ראשון) שמונה חודשי מאסר בפועל על ד"ר יואל שזר, שהורשע בעבירות מעשה מגונה והטרדה מינית של מטופלות ותחקירניות התכנית "כלבוטק". בנוסף, נגזרו עליו שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסך 10,000 שקלים, ופיצוי של 6,000 שקלים לכל אחת מארבע המתלוננות.

ד"ר שזר, בן 69, נשוי ואב לחמישה, הוא אורתופד מומחה, ששימש כסגן מנהל המחלקה האורתופדית בבית החולים "הגליל המערבי" בנהריה, ועבד כאורתופד מומחה בסניף נהריה של קופת חולים "מכבי". על פי גזר הדין, ביצע ד"ר שזר מעשים מגונים בשתי מטופלות שהגיעו לבדיקה אורתופדית בקופת החולים, וכן בשתי תחקירניות של התוכנית "כלבוטק" שהגיעו לבדיקה אצל הנאשם כשהן מתחזות למטופלות על מנת לחקור את תלונותיהן של המטופלות.

השופטת רחל חוזה קבעה בגזר הדין כי מדובר במעשים חמורים ומקוממים, שנעשו תוך התעלמות מחובותיו של הנאשם כרופא, ותוך ניצול מעמדו והאמון המוחלט שנתנו בו המתלוננות. "הנאשם חילל את כבודו של מקצוע הרפואה וטוהר המידות הגלום במקצוע זה", כתבה. עם זאת, ציינה השופטת חוזה כי במדרג עבירות המין, מעשיו של הנאשם אינם מן החמורים ביותר, מכיוון שלא כללו חדירה לאיברים אינטימיים.

השופטת ציינה גם את תרומתו של הנאשם לחברה, ואת הנזק העצום שנגרם לו כתוצאה מפרסום הפרשה, במסגרת שיקוליה להקלה בעונש, אך הוסיפה כי על הענישה לבטא את סלידת בית המשפט והחברה ממעשים כגון אלה, ולהעביר את המסר כי מי שמנצל את מעמדו כרופא לביצוע עבירות מין - יענש בחומרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully