וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה לא מגיעה לראשון לציון

שרון נובק

23.9.2007 / 10:59

ביהמ"ש קיבל את עמדתם של סוחרים ותושבים בעיר, ודחה את החלטת הוועדה המקומית. איקאה: זה הפסד של מקומות עבודה באזור

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ראשון) את העתירות נגד פתיחת סניף איקאה במתחם מעויין שורק במערב ראשון לציון, ודחה את החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשון לציון להתיר פתיחה של סניף מסחרי של החברה במקום.

השופטת נורית אחיטוב קיבלה את עמדת העותרים, שטענו כי להחלטת הוועדה לשימוש החורג בשטח יש השפעות שהשלכתן היא מעבר למתחם מעויין שורק, ולכן אינה בסמכותה של הוועדה.

חנות איקאה במתחם מעויין שורק בדרום מערב ראשון לציון מתוכננת לקום על שטח שבעבר הוגדר כשטח תעשייתי. ביוני 2006 הוציאה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון היתרים לשימוש חורג כשטח מסחרי. אולם, הוועדה המחוזית, סוחרים מראשון לציון ותושבי ישובים בסביבה עירערו על מתן ההיתרים לשימוש חורג.

"לא מתערבים בהחלטה תכנונית"

המערערים עתרו לבית המשפט המחוזי, וטענו כי הוועדה המקומית אינה מוסמכת לאשר מיזמים בעלי השפעה כלכלית מחוזית ואף כלל-ארצית במסגרת תוכנית בניין עיר, או במסגרת הליך שימוש חורג, מאחר שלוועדה המקומית אין כל ראיה מחוזית או מרחבית, והיא אינה מסוגלת לבחון באופן אובייקטיבי אינטרסים רחבים יותר מאלו הנוגעים לשטח התכנון שלה.

באי כוחה של חברת איקאה טענו כי קיים עקרון של אי-התערבות בהחלטות מוסדות התכנון בהיעדר פגם מינהלי, והדגישו כי בית המשפט אינו מחליף את שיקול דעת מוסד התכנון בשיקול דעתו שלו. לטענתם, ועדת הערר ציינה כי אין פגיעה באינטרס כלשהו של העותרים, וכי קיימת קרבה יחסית בין שימוש של "תעשיה" לשימוש של "מסחר".

איקאה שוקלים לערער

מאיקאה נמסר בתגובה כי החברה תלמד את פסק הדין ואת השלכותיו ותשקול לערער לבית המשפט העליון. "בחנות השניה של איקאה צפויים היו להיקלט עד דצמבר כ-400 עובדים מאזור ראשון לציון והסביבה, תרומה משמעותית לתעסוקה באזור. עד כה נקלטו 100 עובדים, אך לאור החלטת בית המשפט, הנהלת איקאה תשקול את המשך קליטת העובדים הנוספים".

עם זאת, במנותק מהליך הערעור, נמסר מהחברה כי תוכנית בניין ערים לשינוי ייעוד מעויין שורק, ביוזמת עיריית ראשון לציון צפויה לידון בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully