וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מיליון לולים מסין הורדו מהמדפים

23.9.2007 / 10:56

בלול נמצא פגם המאפשר להרכיב חלק הפוך, מה שגורם לו להתנתק מהלול ולכלוא את התינוק. 2 פעוטות מתו בתאונות כאלה

כמיליון לולי ילדים שיוצרו בסין הורדו מהמדפים בארצות הברית, לאחר שהתגלו בהם פגמים שגרמו ככל הנראה למותם של שני פעוטות, כך הורתה הוועדה לבטיחות צרכנית במדינה. הלולים של החברה סימפליסיטי משווקים לחנויות בארצות הברית בהן רשת [[וול-מארט]] ורשתות גדולות אחרות.

על פי הדיווח, הרכבה לא נכונה של צד הלול עולה ויורד עלולה לגרום להתנתקותו של החלק מהלול בתחתיתו, ולהוביל לכך שהתינוק ייתפס בתוך הפער שנוצר ואף ייחנק. בעקבות הגילוי קראה הוועדה לבטיחות צרכנית לכל ההורים שרכשו לולים של סימפליסיטי לבדוק היטב את המוצרים שברשותם, ולוודא שהוא מותקן כיאות. "הכשל בלול נובע מכך שניתן להרכיב בטעות את צד הלול הפוכה", נמסר בהודעת הוועדה. "ההרכבה ההפוכה מחלישה את הלול, ועלולה לגרום לפירוקו בצורה המסכנת את התינוק".

שני תינוקות, האחד בן תשעה חודשים והשני בן שישה חודשים, נהרגו בשתי תאונות לאחרונה. בשני המקרים הורכב צידו של לול מדגם ישן יותר הפוך, והוא ניתק ממנו. הוועדה מסרה כי היא בודקת גם מקרה מוות שלישי שנגרם בלול מדגם חדש יותר. בנוסף, הוועדה בודקת דיווחים על שבעה תינוקות שנלכדו בפער בין צד הלול לגוף הלול בתאונות דומות, שלא גרמו למוות, בלולים מהסוג שהורד מהמדפים.

למרות שהלולים יוצרו בסין – מקורם של צעצועים רבים שהוסרו מהמדפים בחודשים האחרונים בשל פגמי יצור מסוכנים – הוועדה לא סבורה שהאשמה היא במפעלים הסינים. "ההורדה מהמדפים היא לא בגל בעיה בייצור בסין", אמרה דוברת של הוועדה לבטיחות. "זה קשור בעיקר לדרך הבניה והעיצוב של הלולים, ופחות לכך שהם הורכבו בסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully