וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני: יש לצרף את ישראל לנאט"ו

20.9.2007 / 18:24

מלבד ישראל, מציע המועמד הרפובליקני לנשיאות לצרף לברית הצבאית גם את יפן, אוסטרליה ועוד כמה מדינות בעלות "ממשל אחראי"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית [[רודי ג'וליאני]] הציע אמש (רביעי) להרחיב את ברית נאט"ו. בין המדינות שלדעתו צריכות להיכלל בברית המורחבת הוא ציין את ישראל, [[יפן]], [[אוסטרליה]], [[הודו]] ו[[סינגפור]]. ג'וליאני אמר את הדברים בעת ביקור בלונדון, בנאום לפני הפורום השמרני האמריקאי-בריטי.

ג'וליאני הביע עמדות נחרצות לגבי מלחמתה של ארצות הברית בטרור. הוא אמר כי "זה לא זמן לתבוסתנות ולפייסנות" ופסל את הרעיון של נסיגה של ארצות הברית מעירק לפי לוח זמנים קבוע מראש. לדבריו, ארצות הברית ובריטניה נלחמות בעירק ובאפגניסטן כחלק ממלחמה רחבה הרבה יותר.

שתי המדינות צריכות לפעול לדבריו להרחבת ברית נאטו ולפתיחתה לכל מדינה שרוצה בכך, ועומדת בקריטריונים הבסיסיים. אלה כוללים משטר נאות, מוכנות צבאית ואחריות כלפי העולם, בלי קשר למיקום. מלבד המדינות שהזכיר, אמר ג'וליאני, יש בוודאי עוד מדינות רבות שיכולות להיכנס לרשימה.

הכנס בו נאם ג'וליאני התכנס לכבוד מרגרט תאצ'ר, שגם נכחה בנאום. ג'וליאני הוסיף ואמר שיש להרחיב את הצבא האמריקאי, שקטן יתר על המידה אחרי המלחמה הקרה. "אנחנו זקוקים לעוד עשר חטיבות לוחמים לפחות", אמר ג'וליאני. זאת משום שלדבריו, ארצות הברית צריכה לקחת בחשבון שהיא עשויה להילחם בעתיד לא רק בטרור, אלא גם באומה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully