וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: פישר לא ישנה את הריבית

מוטי בסוק

20.9.2007 / 9:14

באוצר ובבנק ישראל צופים כי הנגיד לא יעלה את הריבית בשל פער הריביות בין ארה"ב לישראל, שהצטמצם ל-0.75%

הסיכויים שנגיד בנק ישראל [[סטנלי פישר]] יעלה ביום שני את הריבית במשק, אשר היו נמוכים ממילא, פחתו עוד יותר בעקבות החלטת הבנק המרכזי של ארצות הברית שלשום להפחית את הריבית ב-0.5% - כך העריכו אתמול בבנק ישראל ובמשרד האוצר. בעקבות הפחתת הריבית בארצות הברית ל-4.75% הצטמצם הפער בינה לבין הריבית בישראל (4.0%) ל-0.75% בלבד.

ב[[בנק ישראל]] ובאוצר אמרו אתמול כי נוסף על צמצום פער הריביות, יש כמה סיבות להותרת הריבית ללא שינוי. בין היתר מנו את המדדים הנמוכים הצפויים בחודשים הקרובים לאחר סדרה של מדדים גבוהים במיוחד; היחלשות הדולר בשבועות האחרונים והיחלשותו עוד יותר בעקבות הורדת הריבית ב-0.5%, במקביל להתחזקות השקל; האינפלציה במשק הנמצאת בתוך תחום היעד של הממשלה (1%-3%). עם זאת, ההערכות בשני הגופים הן כי הזעזועים בשוקי ההון בעולם ובישראל יימשכו בתקופה הקרובה.

שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, הצטרפו אתמול להערכת בנק ישראל והאוצר. לדעת בנק לאומי, הורדת ריבית הפד ב-0.5% תאפשר לבנק ישראל להמתין כמה חודשים ולבחון את תוצאות המהלך. ואולם, להערכת הבנק, בשנה הקרובה ייסגר הפער שבין ריבית הפד לריבית בנק ישראל הן בשל הפחתות ריבית נוספות בארה"ב הן בשל העלאות ריבית בישראל.

יאיר אלק, מבעלי אקסיומה ניהול השקעות, הזהיר אתמול כי הניסיון מלמד שהתערבות של בנקים מרכזיים לא פתרה משברים לזמן ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully