וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דברי נתניהו - חוסר אחריות"

20.9.2007 / 8:22

יו"ר האופוזיציה שבר את השתיקה סביב הפעילות בסוריה, וגרר תגובות נזעמות מהצמרת המדינית. ארדן תוקף בחזרה: רק לפני חודשיים אולמרט חשף את הנשק הגרעיני של ישראל

גינויים בצמרת המדינית לדברי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על פעולת צה"ל בסוריה. גורם בכיר בירושלים אמר, כי "אין זו הפעם הראשונה שהוא אומר דברים שאינם מועילים, ומוטב היה לו היה שותק". גורם אחר הוסיף: "נתניהו שבר קו שישראל הקפידה עליו עד עכשיו, והדבר אינו מעיד על אחריות רבה". עם זאת, ההערכה כי דבריו של נתניהו לא יגרמו נזק לישראל.

בקול ישראל דווח, כי חברו לסיעה, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר שדבריו של נתניהו הם "התבטאות לא מוצלחת, אולם הם לא גרמו שום נזק". לדבריו "מדובר בסערה בכוס מים".

ח"כ גלעד ארדן יצא להגנת נתניהו. לדבריו, "חבל שאנשי לשכתו של ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה, מחפשים כל הזדמנות כדי להסית נגד יו"ר האופוזיציה, ומרשים לעצמם גם לנקוט בשפה נחותה ובזויה, אך אופיינית לביטוייו של אולמרט". ארדן המשיך ותקף את רה"מ: "דווקא מאולמרט, שרק לפני כחודשיים חשף את הנשק הגרעיני של ישראל בפטפטת האינסופית שלו, היינו מצפים למלא פיו מים ולא ליצור סערה מדומה מגיבוי שנתן לו יו"ר האופוזיציה כהמשך להתנהלות האחראית והממלכתית".

נתניהו הודה אמש כי כוח צבאי של ישראל פעל בשטח סוריה בתחילת החודש. בראיון לערוץ 1, סיפר נתניהו כי הוא ידע מראש על הפעולה בסוריה, והוסיף כי לאחר שהושלמה, ברך את ראש הממשלה אהוד אולמרט על ביצועה.

לא מבינים מה הפיל את נתניהו

כתבי "הארץ" מזל מועלם ואלוף בן מוסיפים:

בשבועיים האחרונים נמנע נתניהו מלהתייחס לדיווחים על התקיפה בסוריה והקפיד על כך גם בשיחות רקע עם עיתונאים. מקורביו התקשו אתמול להסביר מה גרם לו "ליפול" ובלשכתו ניכרה מבוכה גדולה. תחילה ניסו בלשכת נתניהו להמעיט בחשיבות הדברים ורק כעבור כשעתיים פירסמו תגובה רשמית, לפיה "בדבריו לא התייחס נתניהו לשום פעולה ספציפית וכפי שאמר בראיון לא היה מוכן למסור כל פרטים".

ואולם לאנשי נתניהו היה ברור אמש שהתבטאות יו"ר האופוזיציה היא פליטת-פה ומעידה קשה שעוד ידובר בה, ושתשמש את יריביו הפוליטיים כדי להציג שוב את נתניהו כמי שנופל בלשונו, ושאינו מצליח "להתאפק" גם בנושאים הקשורים לביטחון מדינת ישראל. בשבועות האחרונים תיארו אנשי אולמרט את יחסי נתניהו וראש הממשלה בסופרליטיבים ושיבחו את שיתוף הפעולה ביניהם תוך שהם מציינים את מספר הפגישות הרב בין שני האישים והעדכונים להם זכה יו"ר האופוזיציה מצד ראש הממשלה (לפי הפרסומים נתניהו הוזמן לקבלת עדכון מאולמרט).

גם בליכוד החלו אתמול לעסוק בנזק הפוליטי הצפוי מדברי נתניהו לעצמו ולליכוד, דווקא לאחר תקופה ארוכה בה הצליח לשמור על מיקום גבוה בסקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully