וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זארה שיווקה תיקים עם צלבי קרס

שי אילן

19.9.2007 / 11:40

לקוחות זועמים התלוננו, והחברה נאלצה להתנצל ולהסיר את התיקים מהמדפים. דובר החברה: לא ידענו על קיום הסמל

חברת האופנה "[[זארה]]" נאלצה להוריד מהמדפים תיקים מתוצרתה, שהיו מעוטרים בצלבי קרס. הדבר פורסם אמש (שלישי) בעיתון הבריטי "[[דיילי מייל]]". צלבי הקרס מופיעים בפינות התיק, שעליו גם ציורים של אופניים ופרחים ומחירו 39 יורו. מספר לקוחות זועמים הפנו את תשומת ליבה של הרשת, ואחדים מהם פנו גם לעיתונות.

לקוחה בת עשרים מלונדון, גיאה קלפס סיפרה למקומון "מטרו": "אני יהודיה, כך שהזדעזעתי עד עמקי נשמתי. איך זה יכול היה לקרות"? לקוחה אחרת שרכשה את התיק ולא שמה לב לצלבי הקרס סיפרה שכשהבחינה בהם לא האמינה למראה עיניה. היא הראתה את התיק לחבריה שאישרו - מדובר בסמל הנאצי.

לרשת זארה 50 חנויות בלונדון לבדה ויותר מ-1,000 בעולם כולו. ראשיה נאלצו להתנצל על שיווק התיק. דובר מטעם החברה אמר: "כמובן שאנחנו מתנצלים, ונסיר את התיק מהמדפים בכל החנויות". להגנתה אומרת החברה: "לא ידענו שיש צלבי קרס על התיק. הסמל לא היה על התיק שהזמנו ושסופק על ידי קבלן חיצוני".

דניס פרננדו, מזכיר האיחוד הבריטי נגד פשיזם אמר שלדעתו יש דרכים רבות להעניק לגיטימציה לגזענות. "יש אנשים שבעבורם צלב הקרס מסמל השמדה ומוות. זה פוגע ומזעזע לטעמם של מיליוני בני אדם". לדבריו, לעתים סמלים פשיסטיים מקבלים לגיטימציה באמצעות תרבות פופולרית, וזה אחד מהמקרים הללו.

המשרד לענייני גימלאים מוחה

ד"ר אבי ביצור, מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים, אמר בתגובה לפרסומים: "בזמן שאנו מנהלים מאבק למען ניצולי השואה וכנגד גילויי האנטישמיות, חברת אופנה בינלאומית, שלה סניפים רבים גם בישראל, מוכרת תיקים עם צלבי קרס. הגופים העסקיים צריכים להקפיד שלא לפגוע ברגשותיהם של ניצולי השואה".

אלי קידר, מנכ"ל זארה ישראל, אמר בתגובה כי: " אנו מתנצלים על הטעות ועוגמת הנפש." קידר הבהיר כי הפריט המדובר עוצב בהשראת סמלים הודים ונעשה על ידי ספק תיקים חיצוני, והוא הדגיש כי בעקבות התגובה דאגו בזארה העולמית להסיר את התיק מהמדפים. "במידה ותיק שכזה נרכש ניתן להחזירו במיידית לכל אחת מחנויות זארה ולקבל את הכסף בחזרה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully