וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה וסין מזהירות מפני תקיפה באירן

שי אילן

18.9.2007 / 17:20

שתי המדינות אינן רואות בעין יפה את ההצהרות האחרונות בדבר מלחמה אפשרית. אחמדינג'ד: אלו הכרזות לא רציניות

אחרי ההסלמה בהתבטאויות של ארצות הברית וצרפת בימים האחרונים ביחס לאיום האירני, לא אחרו לבוא תגובות המעצמות המזרחיות. שר החוץ הסיני ג'יאנג יו אמר שיש לפתור את סוגיית הגרעין האירני בדרכי שלום. "אנחנו לא רואים בעין יפה איומים בשימוש בכוח בעניינים בינלאומיים", אמר יו. הוא התייחס לדבריו של ברנאר קושנר שלשום, לפיהם על העולם להתכונן למלחמה עם אירן.

קושנר נפגש היום (שלישי) עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה. לברוב הביע מורת רוח מההתבטאויות בדבר פעולה צבאית נגד [[אירן]]. לדברי לברוב, פעולה כזאת עלולה להיות מסוכנת ביותר ולהיגמר באסון. הוא הזכיר שהכוונה בהכרזות הקודמות של מועצת הביטחון היתה "ליצור דיאלוג עם אירן".

לברוב גם הביע התנגדות לסנקציות כלכליות חד צדדיות, מהלך ששוקלים כעת בארצות הברית ובאיחוד האירופי. לברוב אמר שסנקציות מסוג כזה מסבכות את המשא ומתן ומקשות על השגת הסדר עם האירנים.

קושנר: אינני מחרחר מלחמה

האחראי על מדיניות החוץ באיחוד חוויאר סולנה נשאל על היוזמה הצרפתית להטיל סנקציות חד צדדיות, אבל סירב להתייחס בטענה שההצעה לא הוגשה בצינורות רשמיים. עם זאת אמר סולנה, שעל אירן להיענות לדרישות מועצת הביטחון.

בתוך כך, היום אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שאינו מתייחס ברצינות להכרזות כגון זו של ברנאר קושנר. לדבריו, זוהי הכרזה שנועדה לתקשורת ואין בה הצהרת כוונות של ממש. ברנאר קושנר עצמו ניסה היום למתן את הרושם שעוררה הצהרתו. הוא אמר לעיתון "לה מונד" שלא התכוון להצטייר כמחרחר מלחמה ושזהו למעשה מסר של שלום. לדבריו, הצהרתו אמורה הייתה לבטא את הנחישות של צרפת ואת רצינותה. הוא התכוון להדגיש את חומרת המצב, שיש להימנע ממנו באמצעות משא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully