וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: 6 גופות ישראלים זוהו עד כה

18.9.2007 / 20:41

במשטרה מעריכים כי מלאכת זיהוי גופות הישראלים תסתיים היום. שני ישראלים נוספים שהיו על המטוס עדיין נעדרים

משלחת הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל לתאילנד זיהתה היום (שלישי) בוודאות שש מגופות ההרוגים הישראלים בתאונת המטוס באי פוקט לפני יומיים. ההרוגים הם לילי אלון, בת 22 מירושלים, עדי נעים, בן 25 מכפר יונה, טל פלדמן מראשון לציון, הילה גרשוני, בת 25 מחולון, רותם נאורי ויצחק ביטון. פלדמן וגרשוני היו חברות שטיילו יחד בתאילנד. עדי נעים בילה במדינה את ירח הדבש שלו יחד עם אשתו הטרייה, שעדיין נעדרת.

במשטרה ובמשרד החוץ מעריכים כי מלאכת זיהוי גופות המטיילים הישראלים תסתיים היום. שני ישראלים נוספים שהיו על המטוס עדיין מוגדרים נעדרים.

שני הישראלים שניצלו בהתרסקות המטוס, ולדימיר ואיזבלה פרייליכמן, נפצעו ואושפזו בבית חולים בפוקט. השניים המריאו הבוקר מפוקט לבנגקוק, וצפויים לטוס משם לישראל.

מחקירה ראשונית של ההתרסקות עולה כי ולדימיר פרייליכמן הצליח לפתוח במהירות את דלתות החירום של המטוס, ואיפשר לנוסעים רבים להמלט מהמטוס, שנשרף כליל.

הערכה: טעות אנוש

חוקרי התאונות המנסים לפענח את הסיבה להתרסקות המטוס באי [[פוקט]] בתאילנד שלשום, מעריכים כי טעות אנוש של הטייס, בשילוב עם תנאי מזג אוויר קשים מאוד, הם שגרמו לתאונה הקטלנית בה נהרגו 91 בני אדם.

מהנתונים שאספו החוקרים עד כה עולה כי הטייס, שנאבק בתנאי מזג האוויר, החליט במהלך הנחיתה להתרומם בחזרה ולערוך סיבוב נוסף לפני המגע עם הקרקע. אולם, המטוס כבר היה קרוב מדי לקרקע, והטייס איבד את האיזון במטוס והתנגש במסלול.

גורם בכיר ברשות התעופה של תאילנד אמר ל"רויטרס" כי הטייס ניסה לנחות למרות שמגדל הפיקוח הזהיר אותו מתנאי הרוח הבעיתיים. עוד שני טייסים דיווחו על שינויים דרמטיים בעוצמת הרוח והכיוון שלה בעת שנחתו, מספר דקות לפני הטיסה שהתרסקה.

החוקרים מעריכים כי פענוח התאונה יארך זמן קצר בלבד, לאור מספר הניצולים הגבוה שניתן לתחקר ומציאת הקופסאות השחורות, שכבר הועברו לארצות הברית לבחינה.

נציג אירן: כאבנו משותף

כתב "הארץ" יאיר אטינגר מוסיף:

"מדובר בעניין הומניטרי ובכאב משותף לכולנו, אין כאן מקום לפוליטיקה", אמר הבוקר ל"הארץ" נציג רשמי של ממשלת אירן, שהגיע לפוקט לטפל באזרחי ארצו שנפגעו ביום ראשון בהתרסקות המטוס.

ספדאר שאפי, ציר בשגרירות אירן לתאילנד, פנה מאוחר יותר בבקשת סיוע לאחד הנציגים הרשמיים של ישראל הפועלים בפוקט, ולחץ את ידו מול צלמי העיתונות. מבין כל המדינות שאזרחיהן נפגעו בהתרסקות המטוס, ישראל היא היחידה עד כה ששיגרה צוות מקצועי הכולל פתולוגים, שוטרים, אנשי מד"א וזק"א, שהחל לפעול הבוקר בסמוך לשדה התעופה שבו מוחזקות עדיין עשרות גופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully