וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

17.9.2007 / 23:29

הציפייה להורדת הריבית בארה"ב הביאה לירידות בבורסה בניו יורק. הדאו ג'ונס ירד ב-0.3% והנאסד"ק איבד 0.8%

בציפייה להודעה על הורדת הריבית מחר בארה"ב, נסחרו המדדים בוול סטריט בהססנות ובירידות. בסיכום היום איבד מדד נאסד"ק 0.8% ל-2,581 נקודות, מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.3% ל-13,403 נקודות ומדד S&P 500 ירד בכ-0.5%, ל-1,476 נקודות.

בכך, פתחו בורסות וול סטריט שבוע רווי מתח, לקראת ההחלטה על הריבית של הבנק הפדרלי, מחר בערב שעון ישראל. זאת, לצד דו"חות רבעוניים של בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב, אשר עשויים לאפשר הצצה ראשונה להשפעת משבר האשראי על התוצאות הכספיות של מגזר הפיננסים.


בשבוע שעבר רשמו המדדים המובילים עליות שערים של כ-2%, למרות השיא החדש שנרשם במחיר הנפט, ולמרות אזהרת רווח של מריל לינץ'. גם היום המשיך מחיר הנפט הגולמי לטפס - החוזים לאוקטובר נסחרים במחיר של 80.7 דולר לחבית, עלייה של 2%.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) צפויה מחר להודיע על הורדה של הריבית בארה"ב, בשיעור של 0.25% לפחות. זאת, מרמתה הנוכחית של 5.25%, אשר נותרה ללא שינוי מאז הקיץ שעבר. יש הצופים כי הפד ינקוט בצעד חריף אף יותר, ויוריד את הריבית ב-0.5%, לרמה של 4.75%. אם כך יהיה, סביר לצפות לעליות חדות בשווקים בטווח הקצר.

בחזית המקרו צפויים לתפוס את קדמת הבמה השבוע נתוני האינפלציה בארה"ב. מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש אוגוסט יפורסם מחר, לפני החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. ביום רביעי עתיד להתפרסם מדד המחירים לצרכן (CPI) לאוגוסט - האינדיקציה הטובה ביותר לקצב האינפלציה, הקובעת במידה רבה את שער הריבית.

המגזר הבנקאי יעמוד במוקד תשומת הלב השבוע, כאשר מרבית בנקי ההשקעות הגדולים ידווחו השבוע על תוצאותיהם הכספיות. הרבעון החולף היה הגרוע ביותר של בנקי ההשקעות בוול סטריט מאז 2001, כך מעריכים אנליסטים המסקרים את התחום הפיננסי.

ייתכן כי הבנקים ינצלו את הרבעון הגרוע כדי לבצע "ניקוי אורוות" במאזניהם ובכדי לבצע מחיקות רבות - ולהיפטר בבת אחת מהבשורות הרעות למשקיעים.

בליהמן ברדרס העריכו כי המסחר באג"ח, מקור ההכנסות הגדול ביותר של ענף בנקי ההשקעות, רשם ירידה, וכי היקף מכירת המשכנתאות והאג"ח המגובות בנכסים ירד ב-36% ברבעון.

ליהמן ידווח מחר על תוצאותיו הכספיות, ואנליסטים מעריכים כי הבנק סבל מירידה של כ-5.1% ברווחיו ברבעון החולף. בקרב הבנקים האחרים המצב אף חמור יותר. בר סטרנס (סימול BSC) צפוי לדווח על התרסקות של 41% ברווח למניה, ומורגן סטנלי (סימול MS) צפוי לרשום צניחה של 11% ברווח למניה. מניותיהם של הברוקרים האמורים נפלו היום בשיעור של כמעט 2%.

חברת רדוור, שמתמחה בפיתוח פתרונות לניהול וניתוב עומסים באתרי אינטרנט ועל גבי רשתות נתונים ונמצאת בשליטת יהודה ורועי זיסאפל (16.1%), דיווחה היום על העסקה הגדולה בתולדותיה. רדוור תספק לסוכנות ממשלתית זרה מוצרים לתקשורת נתונים מתוצרתה, תמורת כמה מיליוני דולרים, ומנייתה הגיבה בזינוק של 3%.

השיפור ברווחיות שהציגה חברת קומברס טכנולוג’י ברבעון השני של 2007 - והציפייה להמשך המגמה גם במחצית השנייה של השנה, העלו את מניית החברה ב-7% מאז פרסום התוצאות בשבוע שעבר. גם במחיר של 18.7 דולר, רחוקה עדיין קומברס בשיעורים שבין 18% ל-50% ממחירי היעד שמציבים לה האנליסטים. על פי בלומברג, ממליצים כיום 13 בנקי השקעות שונים על קניית המניה, מתוך 15 המסקרים את פעילות החברה. למרות זאת, מניית החברה נכנעה למגמה הכללית היום ואיבדה ב-0.5%.

נייס מערכות, אשר רק לפני חודש ימים השלימה את רכישת אקטימייז ב-280 מיליון דולר, קוצרת פירות ראשונים מהרכישה: הבנק השלישי בגודלו בטורקיה, Akbank, בחר בפתרון התוכנה של אקטימייז למניעת הלבנת הון, במטרה לעמוד בדרישות התקנים המקומיים והבינלאומיים. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם ככלל מסתכם היקף העסקות של אקטימייז בשש או בשבע ספרות, בדולרים. למרות זאת, מניית נייס איבדה כ-1.9%.

כשבועיים לפני תום ספטמבר ובבית ההשקעות CIBC ממשיכים להרגיש בנוח עם התחזית, לפיה תציג חברת צ’ק פוינט ברבעון השלישי של 2007 צמיחה של 26% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל-180 מיליון דולר ורווח של 38 סנט למניה. בשל התחזיות האופטימיות חזרו היום ב-CIBC על המלצת "תשואת יתר" למניית צ'ק פוינט עם מחיר יעד של 30 דולר, אך המניה דווקא ירדה היום כ-1.2% ל-24.1 דולר.

מניית סרגון השלימה בתחילת ספטמבר זינוק חדש של 200% בארבעה חודשים, לאחר שלוש וחצי שנים של קיפאון יחסי במחירה. עם זאת, בשבועיים האחרונים התממשה המניה בכ-20%. היום איבדה סרגון 2.7% למחיר של 14 דולר, למרות עסקה חדשה בהיקף של 1.6 מיליון דולר ברוסיה. סרגון הודיעה כי פתרונות התקשורת האלחוטית שלה ישולבו ברשת האלחוטית בטכנולוגיית WiMax, שמתקינה ספקית שירותי התקשורת הרוסית, סומה טלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully