וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכם לא מחכה להפועל תל אביב

יוני מנדל

18.9.2007 / 14:01

פרויקט מפעלות החינוך של הקבוצה מעוניין לקיים שיתוף פעולה ספורטיבי עם ילדי שכם. הפלסטינים לא בטוחים שזה הזמן

לפני כשבועיים הודיעה הפועל תל אביב חגיגית שפרוייקט "מפעלות החינוך" שלה עובר את הגדר. הפרוייקט, בו מקבלים ילדים יהודים וערבים בישראל סיוע בתחום הלימודי ואימוני כדורגל הצליח בתוך שטחי ישראל ובהפועל תל אביב רצו מאוד לסייע דרכו גם לילדים פלסטינים. הם אפילו דיווחו שהפרויקט יתחיל בשלושה כפרים באזור שכם: סאלם, דיר אל-ח'אטב וג'ית.

אולם, מספר ימים אחרי הפרסום הגיעה התגובה הרשמית הראשונה משטחי הרשות. בראיון שנתן מושל שכם, ד"ר ג'מאל מחייסן, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הוא הכחיש כי פרוייקט כזה צפוי לצאת לדרך. "אני לא יודע על פרוייקט כזה בכפרים בשכם", אמר מחייסן, "ואני מתנגד לקיומו. שכם היא אחד המחוזות שסובלים הכי הרבה מהכיבוש הישראלי ומאכזריותו. אנו סובלים מפלישות חוזרות ונשנות של חיילים ומהתנקשויות. בצל המצב הזה, אין סיבה ש-200 ילדים פלסטינים ישחקו כדורגל עם חולצות של הפועל תל אביב כאילו שום דבר לא קרה".

מחייסן, שבתפקידו הקודם היה המשנה למנכ"ל משרד הספורט הפלסטיני, אמר ש"יש אנשים שמתפרנסים מכאלו דברים, כמו לדוגמה שמעון פרס, שכבר הפך את משחקי הכדורגל המשותפים לישראלים ולפלסטינים למסחר. הפרוייקטים האלו משרתים רק את הצד הישראלי". הוא סיים את דבריו באומרו כי "חשוב לי להדגיש שהפרויקט המדובר לא היה ולא יהיה בשכם או בכפרים סביבה".

"היה מפגש חיובי מאוד"

מנהל התכנית מטעם הפועל תל אביב הוא מאיר אורנשטיין, הטוען כי הפרויקט קיבל את האישורים הנדרשים. על דברי המושל מחייסן אמר אורנשטיין כי "זו הפעם הראשונה שאני שומע עליהם. עם זאת, הפעילות שלנו בשלושת הכפרים תתחיל כמתוכנן בתוך שבוע ימים. זה יקרה", אמר.

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר אורנשטיין על הסיבות שהביאו אותו לפנות לפלסטינים: "אחרי שהתכנית שלנו פועלת כבר 12 שנים, וממנה נהנים 30 אלף ילדים, יהודים וערבים, רובם משכבות סוציו-אקונומיות נמוכות, החלטנו ליישם אותה גם בשטחי הרשות הפלסטינית. דרך יואל מרשק, בכיר בתנועה הקיבוצית ובעל קשרים ענפים ברשות הפלסטינית, הגענו לפני כחודש למפגש עם ראשי המועצות הפלסטיניות והיה מפגש חיובי מאוד. סגרנו איתם שתוך שבוע ימים תחל התכנית לפעול בשלושה יישובים ושתוך שישה עד תשעה חודשים היא תפעל בכמעט 20 יישובים פלסטינים נוספים".

לדברי אורנשטיין, "הוחלט שיהיה רכז פלסטיני שיטפל בזה ושכל ילד ייהנה מארבע שעות פעילות בשבוע, שכל האימונים יינתנו על ידי אנשים מקומיים שיקבלו את הכשרתם מהפועל תל אביב ושהילדים ישחקו כשעל חולצותיהם סמל הפועל תל אביב". אורנשטיין הוסיף כי "אפילו נפגשנו עם שר התרבות המדע והספורט ראלב מג'אדלה, שנתן אור ירוק מבחינתו ואמר שיפעל לתיאום מול שרת הספורט הפלסטינית".

"הפעילות לא תתחיל בעוד שבוע"

אולם גם שותפיו העתידיים של אורנשטיין לא נשמעו נלהבים מדי. את תגובת ראש עיריית שכם עדלי יעיש לא ניתן היה להשיג, שכן הוא נמצא בכלא מאז ביצע צה"ל גל מעצרים ברחבי הרשות הפלסטינית, אך משיחה עם עדלי שתיי, יו"ר המועצה סאלם, בה אמור להתקיים הפרוייקט, עלתה נימה פסימית משהו. "אני לא יודע מה בדיוק אמר ד"ר מחייסן, אבל בכל מקרה הוא המושל והוא המחליט", אמר שתיי. לדבריו, "צריך להבין שהפרויקט הזה בכלל עוד לא התחיל. נכון, היו פה נציגים של הפועל תל אביב שדיברו איתנו, אבל לא נעשה שום דבר מעשי".

שתיי טוען ש"לא ייעשה כלום עד שלא יהיה תיאום מלא עם הרשות הפלסטינית. הפועל תל אביב הבטיחו לנו שהם יתאמו את זה עם הרשות, אבל מאז הם לא דיברו אותנו. הם באו לפני חודש וחצי בערך ומאז לא שמענו מהם". לשאלת וואלה! האם הפעילות לא אמורה להתחיל בעוד שבוע הוא אמר "לא. לא דיברו איתנו בכלל על פעילות שתתחיל בעוד שבוע". שתיי אמר ש"דברי המושל מקובלים עלי. אנו בעד השלום אך נגד הכיבוש".

ראש המועצה ג'ית, נאסר סידי, התראיין בקצרה לוואלה! חדשות. לדבריו, "אין לי כל מידע על הנושא הזה. לא ישבתי עם אנשי הפועל תל אביב מעולם, ואני שומע על זה לראשונה ממכם". לדבריו, "באופן כללי אין לי בעיה עם פרוייקט כזה, אבל אני מקבל הוראות מהמושל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully