וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי השריפות: יוון הולכת לקלפי

16.9.2007 / 16:58

למרות התנהלותו במשבר השריפות שפקד את המדינה, ראש הממשלה המכהן קוסטס קרמנאליס צפוי להישאר בתפקידו

אזרחי יוון הולכים היום (ראשון) לקלפיות, כאשר הזיכרון מאסון שריפות הענק עדיין טרי. על פי הערכות מקומיות, ידו של ראש הממשלה המכהן [[קוסטס קרמנאליס]] על העליונה. עם זאת, לחילוקי הדעות באשר לתפקודו בעת האסון יש השפעה על הסקרים.

מערכת הבחירות האחרונה היתה מהקצרות בתולדות יוון וארכה רק כחודש. התקשורת המקומית הגדירה את המרוץ בין קרמנאליס, העומד בראש "המפלגה הדמוקרטית החדשה", ובין ראש מפלגת "פאסוק הסוציאליסטית" כצמוד מאוד.

למרות שהמפלגה השולטת המונהגת בידי קרמנאליס זוכה לתמיכה גדולה, מותם של למעלה מ-60 מאזרחי יוון באסון השריפות, הפך את הבחירות לצמודות.

"נואשים אך הולכים לקלפי"

"לשריפות היתה השפעה מכרעת על קמפיין הבחירות", אמר הפרשן הפוליטי ג'ורג' סקרטזיץ. "להערכתי, המפלגה הדמוקרטית החדשה מובילה את המרוץ, אך היתרון שלה נרשם בעיקר בשל כמות רבה של קולות צפים", אמר סקרטזיץ לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בדרום יוון - האזור שנפגע מהשריפות - הלכו מצביעים רבים אל הקלפיות בלב כבד, מוקפים בכפרים שנשרפו כליל. "המצב נואש, אך אנחנו חייבים להצביע כדי שהפוליטיקאים לא ישכחו אותנו", סיפר סטלה לאמבורופולו, תושב אחד הכפרים.

הקלפיות נפתחו הבוקר ב-7:00 (שעון יוון) ועתידות להיסגר בשעה 19:00, התוצאות הראשונות יוזרמו למרכז הבחירות זמן קצר לאחר מכן והתוצאה הרשמית תפורסם בסביבות השעה 22:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully