וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על ראשו של צייר קריקטורות שוודי

שי אילן

16.9.2007 / 12:24

ארגון אל קאעדה בעירק קורא "לשחוט את לארס ויקס כמו כבש", בגלל קריקטורות שפרסם עם דיוקן של הנביא מוחמד

מנהיג אל קאעדה בעירק, אבו עומר אל בגדדי הציע פרס של 100 אלף דולר למי שיהרוג לארס וילקס. הקריקטוריסט השוודי פרסם בחודש שעבר קריקטורה בה נראה ראשו של הנביא מוחמד מחובר לגוף של כלב. הקריקטורה פורסמה בעיתון "נריקס אלהנדה" ועורר גל של מחאה בקרב מדינות מוסלמיות. בשבוע שעבר נפגש ראש ממשלת שוודיה פרדריק ריינפלדט עם נציגים של 22 מדינות מוסלמיות כדי להרגיע את המהומה.

אל בגדדי קרא "לשחוט את וילקס כמו כבש" לכבוד חודש הרמדאן. תמורת ראשו של עורך העיתון הציע מנהיג אל קאעדה בעירק 50 אלף דולר. אם ממשלת שוודיה לא תתנצל, אל קאעדה תתקוף לדבריו את כלכלתה של שוודיה, "כולל חברות הענק שלהם, איקאה, אריקסון, וולבו וסקניה". וילקס נמצא בקשר עם המשטרה, אולם הוא התייחס לאיום בביטול. "האיום מייצג רק חלק קטן מהמוסלמים", אמר וילקס והוסיף: "זהו עיקרון בסיסי בתרבות המערבית שאפשר לבטא את עצמך באמנות בלי להוציא מן הכלל קדושה".

אל בגדדי - דמות פיקטיבית?

בסוף שנת 2005 פורסמו קריקטורות עם דיוקנו של הנביא מוחמד בעיתון דני. בעקבות הפרסום התעוררה מחאה נרחבת ברחבי העולם המוסלמי, נשרפו שגרירויות של דנמרק ושל מדינות שפרסמו את הקריקטורות בעקבותיה. המחאה התעוררה אז באורח ספונטני. הפעם פרסמה אל קאעדה קלטת קול של אל בגדדי, הכוללת 30 דקות של איומים.

עם זאת, נטען לפני כחודשיים על ידי ארצות הברית שאל בגדדי אינו קיים, והוא דמות פיקטיבית שנועדה להראות שההנהגה של אל קאעדה בעירק היא מקומית. למעשה, כל העומדים בראש הארגון הם זרים, ממצרים, ערב הסעודית ואלג'יר בעיקר, שהגיעו לעירק כדי לנצל את האוכלוסיה המקומית, כך טוענים בארצות הברית. המידע בדבר היות אל בגדדי דמות מומצאת הגיע מפעיל שהיה אמור להיות יד ימינו, חאלד אל משדאני שנתפס על ידי ארה"ב והודה בתרמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully