וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: לא עזרנו לסוריה בפיתוח גרעין

שי אילן

16.9.2007 / 13:06

סגן ראש המשלחת של קוריאה הצפונית לאו"ם כינה את הדיווחים על שיתוף פעולה גרעיני עם סוריה "בלתי מבוססים"

קוריאה הצפונית מכחישה את הדיווחים על שיתוף פעולה גרעיני בינה לבין [[סוריה]], שפורסמו בימים האחרונים בעיתונים מובילים בארצות הברית ובבריטניה. קים מיונג-גיל, סגן ראש המשלחת הצפון-קוריאנית לאו"ם, אמר בראיון עם סוכנות הידיעות של קוריאה הדרומית כי העיתונים בארצות הברית "לעיתים קרובות אומרים דברים לא מבוססים".

עיתונים כגון "וושינגטון פוסט", "ניו יורק טיימס" ו"אובזרבר" דיווחו בשבוע שעבר על מידע מודיעיני שנאסף על ידי ישראל וארצות הברית, ומצביע על פעילות משותפת של קוריאה הצפונית וסוריה בתחום הגרעין. חלק מהעיתונים הצביעו על קשר ישיר בין הפעילות הגרעינית לבין החדירה הישראלית למרחב האווירי של סוריה בתחילת החודש.

לצד הדיווחים על שיתוף פעולה גרעיני בין סוריה לקוריאה הצפונית, התפרסמו גם דיווחים ופרשנויות הפוכים, לפיהם קוריאה הצפונית אולי סיפקה נשק קונבצניואלי לסוריה, אך לא נשק גרעיני. יכולתו של המשטר בקוריאה הצפונית לספק נשק למדינות אחרות נפגעה על ידי הסנקציות הנרחבות שהוטלו על המשטר הרודני על ידי האו"ם.

קוריאה הצפונית פעלה באופן מתעתע במהלך המגיעים שניהלה עם המערב על פירוק תוכנית הגרעין שלה. המדינה חתמה על הסכמים והפרה אותם לעתים קרובות. לפני כשנה ערכה ניסוי גרעיני, בניגוד לסיכומים שלה עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully