וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדובים השחורים נודדים לערים

16.9.2007 / 8:13

לפני תרדמת החורף, הדובים השחורים במערב ארה"ב מחפשים מזון. הם מוצאים אותו בשכונות מגורים, אבל לא מתקבלים בשמחה

תושבי מערב ארצות הברית, שרגילים לראות את הדובים השחורים בשמורות טבע, מוצאים אותם מחוץ למפתן ביתם. הדובים נדחקים מהטריטוריה שלהם בגלל בצורת, ונמשכים לריחות המזון של בני האדם. שריפות שפרצו במערב הרסו את ביתי הגידול שלהם, ובנוסף מאיימת עליהם מגמת העיור של אזורי המחייה שלהם. הם נכנסים לבתים וקורעים שקיות זבל בחיפוש נואש אחר מזון, לפני תרדמת החורף.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי הדובים שנכנסים לשכונות השקטות מסתכנים במוות. הרשויות לא מהססות לירות בהם, ושנת 2007 מתקרבת לשיא של שנת 2002 – שבה הומתו 404 דובים.

"היתה לנו תקופה קרה ביוני, שהרגה את האיצטרובלים ואת הענבים. אמצע הקיץ היה יבש מאוד והדשא במדינות הצפוניות התייבש. כל זה דחף את הדובים למטה אל העמקים, שם חיים בני אדם", אמר טיילר בסקפילד, דובר יחידת חיות הבר של [[קולרדו]], שם חיים בין 8,000 ל-12 אלף דובים.

"כולם נתקלים בדובים בכל מקום, גם במקומות שהם לא נראו בעבר", אמר הביולוג ברט סטנסברי מ[[איידהו]]. "הבצורת קשה למדי, וזה מקור הבעיה. יש להם מעט מאוד מזון טבעי לאכול. הם באים לפרדסים, אוכלים מעצי תפוח".

תקיפות של בני אדם על ידי דובים נדירות מאוד. עם זאת, ביולי גרר [[דוב שחור]] ילד בן 11 מחוץ לאוהל שבו שהה במהלך קמפינג ב[[יוטה]]. דוב שחור, ששוקל בין 68 ל-160 קילו, משקיע באכילה כמעט 20 שעות ביום לקראת תרדמת החורף. רשויות חיות הבר קוראות לתושבים להשתמש בפחי אשפה שהדובים לא יוכלו לקרוע, ולוודא שאינם משאירים מזון מחוץ לבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully