וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע לרפובליקנים להפסיד בקונגרס"

15.9.2007 / 0:10

בספרו החדש של יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב אלן גרינספן מופנות האשמות חריפות כלפי בוש והמדיניות הכלכלית שלו

אלן גרינספן, ששימש במשך 20 שנים כיושב הראש של "הפדרל ריזרב", מועצת הנגידים של הבנק המרכזי של ארצות הברית, טוען בספר חדש פרי עטו שיצא השבוע, כי שהמפלגה הרפובליקנית הייתה ראויה לאובדן הכוח בקונגרס בסתיו האחרון, מאחר שהניחה לתקציב לצאת מכלל שליטה.

"אנשי ממשל רפובליקנים בקונגרס ויתרו על עקרונות תמורת כוח", הוא כותב, "ויצאו קירחים מכאן ומכאן. הם היו ראויים להפסד". גרינספן אמר עוד, שלמרות שדחק בנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש להטיל וטו על הצעות חוק מסוימות על מנת לעודד "משמעת תקציבית", הנשיא לא עשה זאת ובכך עשה לטענתו, "טעות גדולה".

בהתייחס לממשל בוש, אמר גרינספן, כי בתקופתו המעורבות הפוליטית הייתה דומיננטית מאוד, ו"הונהגה מדיניות כלכלית קשוחה ללא התחשבות בתוצאות לטווח הארוך", ואכן, לטענתו, דמוקרטים רבים מאשימים את בוש בצבירת חובות שתפגע בדורות הבאים של ארצות הברית.

שמונה מיליון דולר עבור הספר

ספרו של גרינספן צפוי לצאת ביום שני, יום לפני שמחליפו, בן ברננקי יחליט האם לקצץ את שיעורי הריבית על מנת למנוע מהכלכלה לצנוח, עקב בעיות האשראי שהחלו בתקופתו של גרינספן. הספר פורש את זכרונותיו של גרינספן מימיו ב"פדרל ריזרב".

לפי דיווחים של ה"וול סטריט ג'ורנל" שהגיעו לידי ה"שיקגו טריביון", מגן גרינספן בספרו על החלטתו מאמצע 2003 לקצץ את שיעורי הריבית לאחוז בודד. כמה כלכלנים מאמינים שבהחלטה זו נזרע הנזק ממנו סובלת ארצות הברית היום.
גרינספן קיבל מראש שמונה מיליון דולר עבור כתיבת ופרסום הספר, שנקרא "זמן מהפכה: הרפתקאות העולם החדש".

בהסתכלות לעתיד, אומר גרינספן כי "אינפלציה תהיה קשה להכלה, כשתהליך הגלובליזציה נרגע ומביא עמו עלייה במחירים. יושבי ראש עתידיים עלולים להיאלץ להעלות את שיעורי הריבית לרמה של שתי ספרות, כפי שעשה היו"ר הקודם פול ווקר ב-1979 על מנת "לשמור את האינפלציה תחת שליטה". גרינספן חוזה כי בעתיד "יתנגש הבנק המרכזי עם התנגדות פופוליסטית מצד הקונגרס, אם לא מצד הבית הלבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully