וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה מציעה: פרס על ראשו של הצייר

15.9.2007 / 19:02

150 אלף דולר הובטחו למי "שישחט כמו כבשה" את הצייר השבדי שאייר את הנביא מוחמד. בארגון מאיימים: נפגע באיקאה ואריקסון

פרס של מאה אלף דולרים הוצע על ראשו של לארס וילקס, קריקטוריסט ממוצא שבדי, שפרסם קריקטורה של הנביא מוחמד. אבו אומאר אל-בגדדי, ראש תא אל-קאעדה עצמאי בעירק הציע את הפרס למי שיהרוג את הצייר, ואף איים שאנשיו יתקפו חברות שבדיות גדולות. אל בגדדי אף הציע 50 אלף דולר לאדם שיביא את ראשו של עורך העיתון בו התפרסמה הקריקטורה, והוסיף עוד 50 אלף למי שישחט את וילקס "כמו כבשה", לשון ההודעה.

הקריקטורה השנויה במחלוקת הוצגה בעיתון השבדי "נריקס אלהנדה" לפני כחודש, כחלק מסדרת יצירות אמנות שגלריות לאמנות סרבו להציג. הקריקטורה יצרה הדים שליליים בקרב קבוצות מוסלמיות ברחבי העולם שחשו שהאיור פוגע בכבודו של הנביא מוחמד. גם אירן, אפגניסטן ופקיסטן הביעו את מורת רוחן בעקבות הפרסום. בקריקטורה נראה ראשו של הנביא כשהוא מולבש על גופו של כלב.

בקלטת שפרסם הארגון והועלתה לאחד מאתרי האינטרנט של אל-קאעדה נשמע קולו של אל-בגדדי כשהוא אומר: "מעתה ואילך אנו קוראים לשפוך את דמו של האדם שהעז להעליב את נביאנו". אל-בגדדי הוסיף, כי "אנחנו יודעים כיצד לגרום להם לסגת ולהתנצל, ואם לא יעשו כן – אנחנו עליהם לצפות לתקיפה שלנו על הכלכלה שלהם ועל חברות ענק כמו אריקסון, וולבו ואיקאה".

אריקסון מגבירים את האבטחה

בתגובה אמר וילקס, כי הוא אינו לוקח את האיומים ברצינות רבה מדי, אם כי פנה למשטרה. "האנשים האלו מייצגים ענף קטן מאוד של המוסלמים. הם פועלים באמצעות איומים רועשים. אך איני יכול להתעלם לחלוטין מהאיום ואני בקשר רציף עם המשטרה". וילקס ציין, כי בבסיס האמנות המערבית יושבת זכותו של אומן לבטא את עצמו "מבלי להתחשב בקדושה".

דובר המשטרה בשבדיה טורסטן פרסון אמר כי המשטרה פתחה בחקירה אך וילקס, שנמצא כעת בגרמניה, אינו נתון תחת שמירה משטרתית.

דובר חברת אריקסון אמר בתגובה לאיום, כי החברה הגבירה את השמירה על מתקניה במזרח התיכון. הדובר, אסה לינדסקוג, אמר כי "נקטנו בפעולות מסוימות כגון הסרת דגלי החברה ממשרדי המכירות שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully