וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרתם להזיז את השעון?

16.9.2007 / 6:09

מחוגי השעון זזו אחורה ב-02:00 לפנות בוקר והשעה הפכה ל-01:00. שעון הקיץ תרם למשק כ-70 מיליון שקל, והוא ישוב ב-28 במרץ

אמנם החורף עוד לא ממש הגיע וצפויים לנו עוד ימים רבים של חום ולחות, אך הלילה, כמה שבועות לפני אירופה ורוב העולם, שבה ישראל לשעון החורף. בשעה 02:00 לפנות בוקר הוזזו מחוגי השעון שעה אחת אחורה והשעה הפכה ל-01:00.

הדבר נעשה לפני יום הכיפורים, בין השאר בלחץ המפלגות החרדיות והדתיות, המבקשות לקצר לכאורה את הצום ביום הכיפורים. ישראל תשוב לשעון הקיץ בלילה שבין חמישי לשישי ב-28 במרץ 2008.

לטענת מנכ"ל איגוד לשכות המסחר יחזקאל דסק, שעון הקיץ תרם למשק כ-70 מיליון שקל, כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור (חשמל), עלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות. הוא הדגיש כי כל שעת אור נוספת הגדילה את צריכת שירותי הפנאי בהשוואה לשעון החורף. "שעון הקיץ נתפס על ידי מרבית האוכלוסייה כמדד לשיפור איכות החיים, בעיקר באמצעות הארכת שעות הפנאי ונוחות גדולה יותר של קנייה בשעות אור" .

מהערכות שמרניות של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, בחודשים בהם הופעל שעון הקיץ כל שעת אור נוספת הביאה לתוספת פדיון של כ-500 אלף שקל. עוד עולה מהניתוח כי שעות האור הנוספות הביאו להגדלת התפוקה והפריון של העובדים. בנוסף, הפעלת שעון הקיץ הביאה לחיסכון בעלויות, עקב שימוש נמוך יותר באנרגיה, בעיקר לצורכי תאורה, שנאמד בכ-35 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully