וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המודיעין הטורקי סייע לישראל בתקיפה"

יוני מנדל

13.9.2007 / 17:09

בעיתון הכווייתי אל-ג’רידה דווח, כי הטורקים סיפקו מידע נקודתי על המטרות בסוריה. התיאום נעשה, ככל הנראה, ללא ידיעת הדרג הפוליטי

למודיעין הטורקי היה תפקיד מרכזי במסירת מידע על התקיפה הישראלית בסוריה בשבוע שעבר - כך דיווח העיתון אל-ג'רידה היוצא לאור בכוויית. על פי הדיווח, המודיעין הטורקי סיפק לישראל מידע נקודתי על מטרות המיועדות לתקיפה בסוריה. כמו כן, קיבלו המטוסים הישראלים היתר מהצבא הטורקי להשתמש במתחם האוירי של המדינה כדי לבצע את הפעולה בסוריה.

עוד עולה מהדיווח, כי המודיעין הטורקי לא תאם את הסיוע עם ראש הממשלה טאיפ ארדואן. המקורות אמרו לעיתון, כי "התיאום התבצע הרחק מהמערכת הפוליטית". בין ישראל לבין טורקיה מתקיימים יחסים צבאיים הדוקים, שבאים לידי ביטוי בין היתר בעסקאות נשק ותמרונים צבאיים משותפים.

על פי ההערכות, הדיווח מסביר את תגובתה העדינה של טורקיה לחדירה הישראלית לשטחה. בשבוע שעבר נמצאו בדרום טורקיה, במחוזות גזיאנטפ והטי הסמוכים לגבול הסורי שני מכלי דלק נתיקים, השייכים כנראה למטוסי הקרב הישראליים שפעלו בסוריה. טורקיה הודיעה היא רואה בחומרה את "ההפרה של המרחב האווירי הסורי על ידי חיל האוויר הישראלי" ואת האפשרות שהמטוסים חדרו גם לשטחה, והודיעה כי תדרוש הבהרות מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully