וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

דפנה מאור

13.9.2007 / 1:08

היחלשות הדולר והירידות בשוק היפני גרמו למגמה שלילית בבורסה בניו יורק. הדאו ג'ונס ירד ב-0.1% והנאסד"ק איבד 0.2%

התנודתיות החדה במסחר בוול סטריט המשיכה לטלטל את המשקיעים היום. לאחר עליות וירידות במדדים הראשיים נסגר המסחר במגמה שלילית קלה: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; נאסד"ק ירד ב-0.2% ו-S&P500נסגר ללא שינוי.

ברקע היום ארבעה אירועים: התפטרותו של ראש ממשלת יפאן, שהורידה את השוק היפאני בכ-0.5%, היחלשות הדולר לשפל כל הזמנים מול היורו, עליית מחיר הנפט לשיא של 80 דולר לחבית והורדת תחזיות על ידי חברת טקסס אינסטרומנטס. במגזר האנרגיה נרשמו עליות שערים: אקסון מוביל (סימול XOM) עלתה ב-0.8%; שברון עלתה ב-0.7%.

מוקדם יותר היום נפל הדולר לשפל של כל הזמנים מול היורו, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יוריד בפגישתו בשבוע הבא את ריבית הבסיס, מ-5.25% ב-0.25% לפחות, מחשש שהמשבר בשוקי הדיור והמשכנתאות יוביל להאטה כלכלית בארה"ב.

הדולר רשם שפל כל הזמנים של 1.3909 דולר ליורו - נמוך משפל של 1.3852 שנקבע ב-24 ביולי, והוא מתקדם לעבר רצף הירידות הגדול ביותר מאז אפריל. זאת, לאחר שאיגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) צפה אמש נפילה של 24% בהתחלות הבנייה בארה"ב השנה, וירידה נוספת של 8% בשנת 2008, לרמה של 1.26 מיליון בתים. זהו קצב מכירות הנמוך בכ-10% מתחזית האיגוד מחודש שעבר וקצב המכירות הנמוך ביותר מאז שנת 1992.

מחיר הנפט הגולמי נגע ב-80.00 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים - לאחר שעתודות הנפט רשמו את הירידה החדה ביותר השנה. מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-7.01 מיליון חביות ל-322.6 מיליון חביות בשבוע שעבר, אמר היום משרד האנרגיה. סיבה נוספת לעלייה במחיר הנפט היא הודעתו של אופ"ק מאתמול, לפיה יגדיל את התפוקה ב-500 אלף חביות ליום – פחות מתחזיות האנליסטים. מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר עולה עתה ב-0.8% ל-78.88 דולר לחבית בבורסת ניו יורק. מחיר הנפט גבוה ב-24% ממחירו לפני שנה.

למרות ההמתנה הדרוכה בוול סטריט לרמזים על ההחלטה הקרובה בנוגע לריבית, נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, לא חידש אמש דבר בנאום שנשא בברלין, בו התייחס בעיקר לחוסר האיזון הגלובלי שנוצר בשנים האחרונות.

אנליסטים בארה"ב סבורים כי ברננקי יוריד את ריבית הבסיס ב-0.75% לפחות, לרמה של 4.5%, עד לסוף השנה הנוכחית.

משקיעים אחדים אף מאמינים כי לאור החולשה בשוק התעסוקה האמריקאי - שהובילה בשבוע שעבר לירידות חדות בוול סטריט, לאחר פרסום נתונים לפיהם מספר המשרות החדשות בארה"ב ירד באוגוסט לראשונה מזה ארבע שנים - עשוי ברננקי להוריד את הריבית ב-1% עד סוף השנה, או לכל המאוחר עד סוף 2008.


טקסס אינסטרומנטס קיצצה תחזית


במניות הבולטות בארה"ב, מניית טקסס אינסטרומנטס ירדה ב-1.7%, לאחר שחברת השבבים הגדולה בעולם לטלפונים סלולרים קיצצה את תחזית המכירות שלה לרבעון השלישי. החברה פירסמה תחזית להכנסות בסך 3.64 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.66 מיליארד דולר.


ישראליות: מחזורים דלילים


מניות אודיוקודס עלו ב-2.5% במסחר בנאסד"ק לאחר שאנליסט CIBC העלה את ההמלצה למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק". איתי קדרון אמר כי עסקי החברה מתייצבים, וכי תהליך קיצוץ ההוצאות מתקדם מהר מהצפוי. קדרון כי אמנם בפני יצרנית ציוד השיחות באינטרנט עומדת עוד עבודה רבה, אך מנייתה מהווה עתה הזדמנות קנייה.

מניית קומברס טכנולוג’י, סיימה בירידה של 1.6% לאחר יום של עליות קלות. אתמול זינקה ב-8% בעקבות פרסום דו"חותיה לרבעון השני.

בראיון טלפוני אמרו אתמול שני המנהלים הבכירים ביותר בה - אנדרי דהן, מנכ"ל הקבוצה, וירון צואלה - נשיא החברה הבת, קומברס אינק - כי קומברס אינה צפויה לפטר עובדים לאחר החגים, אם כי יידרשו התאמות ושינויים כאלה ואחרים.

בינתיים דיווחה הקבוצה על תוצאות משופרות לרבעון השני, עם עלייה של 13% בהכנסות הקבוצה כולה, ל-446 מיליון דולר - ועם עלייה בשולי הרווח התפעולי (על בסיס פרופורמה - ללא הוצאות הקשורות בפרשת האופציות וברה ארגון שכלל פיטורים של 350 עובדים) לרמה של 6.7% מרמה של פחות מ-2% ברבעון הקודם. קומברס מסרה כי היא מתכוונת לשוב לשולי רווח תפעולי בשיעור דו ספרתי תוך מספר רבעונים.

העלייה החדה בקומברס אתמול הגיעה לאחר שהמניה נפלה למחיר שפל של שנה, על רקע אי הוודאות הסובבת את החברה ואת כוונות ההנהלה לגבי עתידה.

ורינט, החברה הבת של קומברס טכנולוג'י, הודיעה היום על מינוי יו"ר לחברה. ויקטור דמרינס, דירקטור חיצוני בחברה מזה כ-5 שנים, יהיה היו"ר. מאז עזב קובי אלכסנדר את משרת יו"ר החברה במאי 2006, לא היה לוורינט יו"ר קבוע. בנוסף, מונו שני דירקטורים אמריקאים חדשים ודירקטוריון החברה מונה כעת 11 דירקטורים. מניית ורינט עלתה ב-2.9%.

עוד במרכז תשומת הלב היום, מניית חברת גילוי התרופות, אקס.טי.אל, סיימה את המסחר בירידה של 2.5%, לאחר שנפלה בקרוב ל-14% במהלך המסחר. הירידה נרשמה לאחר שהשלימה אמש זינוק פנומנלי של מעל ל-70% בשני ימי עליות חדות. בכך מחקה המניה חלק מירידה של כ-90% בשנתיים האחרונות.

הסיבה לזינוק - תחילתו של ניסוי קליני בתרופה ביסיפאדין, לטיפול בכאבים כרוניים. לפני שנמכרה לאקס.טי.אל בינואר 2007, עברה הביסיפאדין בהצלחה את שני השלבים הראשונים בניסוי הקליני לקראת אישורה, וכעת מתחיל הניסוי בשלב מתקדם יחסית - החלק השני של שלב 2 (PHASE IIb).

ריטליקס ירדה ב-0.6%לאחר שעלתה אתמול ב-6%. מניית חברת התוכנות לניהול רשתות קמעוניות מעוררת עניין מחודש. היא הגיעה באחרונה למחיר שפל, אך השלימה אתמול עלייה של כ-18% בתקופה של כשבועיים בלבד. אתמול נשמעו בשוק הערכות כי גוף מוסדי ישראלי אוסף מניות החברה בשוק.

מניית רדקום, שצנחה בכ-75% מאפריל, עשויה להימחק בקרוב ממסחר בבורסת נאסד"ק, לאחר שהחברה קיבלה מכתב התרעה שני לפני מחיקה. למרות זאת, המניה קפצה ב-4%. מכיוון שהמניה נסחרת מתחת למחיר של דולר אחד למעלה מ-30 ימי מסחר רצופים (מה-26 ביולי), החברה אינה עומדת בכללי הרישום למסחר. אם תימחק, היא תגיע לרשימת הבולטין בורד, שאינה שייכת לנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully