וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: רעידת אדמה בעוצמה 6.8

שי אילן

13.9.2007 / 21:25

הרשויות פרסמו אזהרת צונמי אך הסירו אותה תוך זמן קצר. ברעידת האדמה הראשונה, שהתחוללה אתמול, נהרגו עשרה בני אדם

רעידת אדמה בעוצמה 6.8 בסולם ריכטר הורגשה בסומטרה שב[[אינדונזיה]]. עד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק. השירות המטאורולוגי במדינה הוציא אזהרת צונמי, אך ביטל אותה לאחר זמן קצר.

זו היתה רעידה נוספת בסדרה של רעידות שנרשמו מאז אתמול (רביעי) באזור. לפחות עשרה בני אדם נהרגו, ומאות נפצעו ברעידה הראשונה. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית מסר תחילה כי עוצמת הרעידה היתה 7.9 בסולם ריכטר , אך שינה את הערכתו ל-8.2. הרעש לווה מאוחר יותר בשני רעשי משנה, בעוצמה של 6 בסולם ריכטר. היום לפנות בוקר הורגשה רעידה חזקה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר.

הרעידה הראשונה התרחשה בעומק לא רב - כ-10 ק"מ מתחת לפני הים - כך שהיא היתה אמורה להיות מורגשת בעוצמה רבה. מרכזי ההתראה האזוריים פרסמו אזהרת צונמי לכל אזור האוקיינוס ההודי ואף בקניה שבאפריקה. גל צונמי נמוך, בגובה 3 מטרים פגע בעיר פדנג באינדונזיה, והרס כמה בניינים בקו החוף. עדי ראיה סיפרו שבאינדונזיה "כולם בורחים מהבתים" למקומות גבוהים, למרות שהיא הסירה את אזהרת הצונמי.

בסומטרה דווח על מספר בנינים שהתמוטטו ועל פגיעה קשה ברשת התקשורת. בבירה ג'קרטה רעדו בתים. כתב רשת CNN בסינגפור אמר שהרעידה הורגשה היטב גם שם, ונמשכה בערך כדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully