וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

11.9.2007 / 23:34

מדד נאסד"ק הוסיף 1.5% ומדד הדאו ג'ונס טיפס ב-1.4%. זאת למרות דבריו של נגיד הבנק הפדרלי שהתייחס לחוסר האיזון הגלובלי

המסחר בוול סטריט נחתם היום בעליות שערים חדות, על רקע עמידה בציפיות של גירעון הסחר של ארה"ב בחודש יולי. גם נאום נגיד הבנק המרכזי בן ברננקי לא חידש דבר והמדדים המובילים רשמו עליות שערים נאות, כאשר מדד נאסד"ק הוסיף 1.5% ל-2,597 נקודות, S&P500 עלה ב-1.4% ל-1,471 נקודות ומדד הדאו ג'ונס טיפס ב-1.4% ל-13,309 נקודות.

הכלכלה האמריקאית המשיכה להיות בפוקוס גם היום, ובוול סטריט ממתינים להחלטה על הריבית שתתפרסם בעוד שבוע בדיוק. בינתיים, נאם היום בברלין בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, והתייחס בעיקר לחוסר האיזון הגלובלי שנוצר בשנים האחרונות. "מדינות כמו ארה"ב הן בעלות גירעונות סחר עצומים, בשעה שמדינות אחרות, דוגמת סין והמדינות המייצרות נפט, הן בעלות עודפי סחר עצומים", אמר ברננקי, וציין שיש לתקן את העיוות על מנת ליצור יציבות כלכלית גלובלית.

המשקיעים לא ממש קיבלו מנאום זה של ברננקי רמזים לגבי כיוון הריבית, אולם הציפיות לא השתנו והן כוללות הורדה של לפחות 0.25%, אם לא יותר מכך - עד 0.5%.

אנליסטים בארה"ב סבורים כי ברננקי עשוי להוריד את הריבית הדולרית ב-0.75% לפחות, לרמה של 4.5% עד סוף 2007. עם זאת, ישנם משקיעים המאמינים כעת, כי לאור החולשה בשוק התעסוקה תרד הריבית ב-1% עד סוף השנה או לכל המאוחר עד סוף ינואר 2008.

בזירת המקרו, הגירעון במאזן הסחר האמריקאי הצטמצם ביולי על רקע התחזקות היצוא בקצב מהיר מהיבוא, לפי משרד המסחר האמריקאי. הגרעון החודשי הצטמצם ב-0.3% ל-59.2 מיליארד דולר ביולי לעומת גרעון של 59.4 מיליארד דולר ביוני, ומעל לתחזיות כלכלני וול סטריט לגירעון של 59 מיליארד דולר.

נתוני מקרו מאכזבים משוק העבודה האמריקאי הפילו את השווקים ביום שישי, כאשר מספר המשרות החדשות בארה"ב ירד באוגוסט לראשונה מזה ארבע שנים. נתונים אלה מתריעים על כך שהמשק האמריקאי נמצא על סף מיתון. עם זאת, נתוני סקר שפורסם היום מעידים על תמונה קודרת פחות. בסקר של חברת ההעסקה מנפאואר, שכלל 14 אלף חברות, נמצא כי 27% מהחברות מתכוונות להגדיל את מספר עובדיהן לעומת 9% שבכוונתן לקצץ משרות.

השווקים באסיה נעלו בחלקם בעליות והמסחר באירופה נחתם אף הוא בעליות נאות. מדד ניקיי היפאני הוסיף 0.7% בעוד ששנחאי איבדה 0.2%. מדד פוטסי הבריטי זינק ב-2.4% והדקס הגרמני עלה ב-1.1%.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות, כאשר התשואה על איגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות ל-10 שנים עולה ל-4.364% מ-4.32% אתמול.

מניות בארה"ב: קאנטרי ווייד - בעלי העניין מוכרים מניות

מניית חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, קאנטרי ווייד (סימול: CFC), המשיכה לספוג היום ירידות ואיבדה 1.8%, בהמשך לנפילה של 5.5% אמש, לאחר ששניים מבעלי המניות הגדולים שלה דיווחו כי הקטינו את החזקותיהם בחברה. אתמול חתכו בתי ההשקעות מריל לינץ' ו-UBS את תחזיותיהם לחברת המשכנתאות שהיא אחת הנפגעות המרכזיות ממשבר הסאבפריים.

בתוך כך, המשבר בשוק הדיור נמשך: איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב צופה נפילה של 24% בהתחלות הבנייה בארה"ב השנה, וירידה נוספת של 8% בשנת 2008, לרמה של 1.26 מיליון בתים. זהו קצב מכירות הנמוך בכ-10% מתחזית האיגוד מחודש שעבר וקצב המכירות הנמוך ביותר מאז שנת 1992.

מניית וול מארט (סימול: WMT) הוסיפה 1.5% למרות שהרשת הקמעונית הגדולה בעולם תיקנה לאחור את דו"חות הרבעון השני אותם פירסמה רק לפני כחודש. החברה קיצצה 153 מיליון דולר מהרווח בשל התאמות הקשורות בסגירת עסקת המכירה של עסקי הקמעונאות שלה בגרמניה.

בשורה ירוקה מחברת ג’נרל מוטורס: סגן היו"ר, בוב לוטץ, אמר בפתיחת תערוכת רכב בפרנקפורט כי החברה מתקדמת לקראת פיתוח סדרת מכוניות המבוססות על הנעה חשמלית. המניה עלתה בתגובה ב-4.3% למחיר של 30.5 דולר.

מניות ישראליות: קומברס אינק צמחה רק במעט

מניית קומברס טכנולוג’י זינקה היום בכ-8% למחיר של 18.8 דולר. קומברס פירסמה אתמול תוצאות לרבעון השני המעידות על עלייה של 13% בהכנסות הקבוצה כולה ל-446 מיליון דולר. עם זאת, הכנסות קומברס אינק, החברה בבעלות מלאה המוכרת שירותי ערך מוסף לחברות תקשורת, צמחו רק ב-5% להכנסות של 288 מיליון דולר.

נתון משמעותי נוסף הוא צבר ההזמנות - אינדיקציה להכנסות שיוכרו תוך שנה - שקפץ ב-12% לכ-849 מיליון דולר, אך הקפיצה מיוחסת לרכישת וויטנס על ידי החברה הבת, ורינט.

מניית טבע עלתה ב-0.2% למחיר של 43.3 דולר. טבע הודיעה היום כי היא תוקפת את הפטנט על תרופת ה-Boniva לטיפול באוסטיאופורוזיס, בריחת סידן מהעצם, של חברת רוש (Roche). החברה השווייצית הגישה בקשה בבית המשפט בארה"ב למנוע מטבע מלשווק גירסה גנרית לתרופה בעקבות הפרת פטנט. לטענת רוש, צפויים הפטנטים על התרופה לפוג בין השנים 2023-2012, כך שכביכול טבע אינה רשאית להשיק תרופה גנרית משלה.

המכירות הגלובליות של התרופה Boniva, המשווקת תחת השם Bonviva באירופה, הסתכמו בשנת 2006 בכ-400 מיליון דולר (500 מיליון פרנק שווייצי), מרביתם מארה"ב. בסך הכל, מכירותיה של משפחת המוצרים אליה משתייך המוצר המקורי הסתכמו ב-1.4 מיליארד יורו ועשויות להגיע ל-3 מיליארד דולר.

חברת גילוי התרופות, פארמוס, ציינה במכתב לבעלי המניות שלה כי היא בוחנת אפשרויות לגיוס הון, לצד מספר אופציות נוספות, בהן שיתופי פעולה עם חברות תרופות. בינתיים, מניית החברה נסחרת במחיר של 90 סנט - שפל של כמעט כל הזמנים, ושווי החברה הידרדר ל-23 מיליון דולר. המניה עלתה היום בתגובה ב-1.1%.

מניית אקס.טי.אל שאיבדה בשנתיים האחרונות כמעט 90% מערכה, ניתרה היום ב-40% ל-2.4 דולרים והשלימה בכך זינוק של מעל ל-70% ביומיים. זאת לאחר שחברת פיתוח התרופות דיווחה אתמול על תחילת הניסוי הקליני בתרופה ביסיפאדין לטיפול בכאבים כרוניים. לפני שנמכרה לאקס.טי.אל בינואר 2007, עברה הביסיפאדין בהצלחה את שני השלבים הראשונים בניסוי הקליני לקראת אישורה, ולכן יחל הניסוי בשלב מתקדם יחסית - החלק השני של שלב 2 (PHASE IIb).

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר השלימה היום גיוס של 60 מיליון דולר מבנק הפועלים, בנק לאומי ומהחברה לישראל. המניה זינקה היום ב-10.3% למחיר של 1.5 דולר.

גם מניית ריטליקס שהגיעה לאחרונה למחירי שפל רשמה היום עלייה חדה של כ-6% למחיר של 18.5 דולר. הערכות בשוק טוענות כי גופים מוסדיים אוספים את המניה ברמות אלה.

מניית יצרנית מערכות התקשורת האלחוטיות, אלווריון הוסיפה 1.2% ל-13 דולר והשלימה בכך זינוק של כ-95% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully