וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה בלי סמסים של "חג שמח"

13.9.2007 / 15:13

יניב דורנבוש מנסה לעבור חג אחד בלי מאות הודעות טורדניות, ופונה ללב שלכם: כרטיס ברכה רחמנא ליצלן, אפילו טלפון. יותר נעים וזול

אנחנו מכירים את זה מחגים קודמים, בין אם זה ראש השנה ובין אם זה פסח: החל מיום לפני ערב החג ועד עמוק עמוק בתוך הארוחה המשפחתית, המכשיר הסלולרי לא מפסיק לרטוט ולזמזם: קיבלתם הודעה חדשה. "שנה טובה חמוד!" תקבלו מאלה שמתקמצנים עליכם בתווים, "שנה טובה ופוריה, שנת שלום וביטחון, שכל משאלותיך יתגשמו, ממני" תקבלו ממי שרוצה לנצל כמעט עד תום את 70 התווים שהחברות הסלולריות מקצות לנו לסמס בעברית.

אז תרשו לי לצעוק משהו שאני רוצה לצרוח כבר מראש השנה תשס"ו: די כבר עם ההודעות האלה! זה מעצבן, זה מעיק, זה מגדיל לי את חשבון הטלפון שלי (אני הרי חייב להחזיר לכם הודעה, לא?) וזה גם מראה שאני לא מספיק חשוב בשבילכם. באותו מחיר שתשלמו עבור הודעת SMS, תוכלו להתקשר אלי, לשמוע את קולי הערב, להתעניין בשלומי, ואם תחשבו נכון את מקטעי 12 השניות ואתם בתוכנית הנכונה – אולי אפילו יישארו לכם כמה אגורות עודף לחזור ולאחל לי חג שמח גם בפסח.

אני לא נורא זקן, נולדתי אי שם בסוף שנות ה-70', אבל מישהו זוכר שפעם היינו שולחים אגרות שנה טובה? שהמשקיעים ביננו אפילו הכינו לבד? תסתכלו רגע מה קורה אי שם ביבשת הצפונית בחג המולד, בשנה האזרחית ואפילו בחנוכה. שם, במקום להרוג את האגודל בלחיצה על מקשים קטנים, קונים מבעוד מועד ערימה של כרטיסי ברכה ושולחים אותם לחברים ולמשפחה. כן כן, כרטיס, מעטפה, בול, תיבת דואר. ממש כמו במאה הקודמת.

ובתור אחד שגר שם אי אילו שנים, אני חייב לציין שזה נחמד שבמקום עשרות צפצופים בנייד, מגיעים אליכם עשרות כרטיסים בדואר. כשאמרתי את זה לחבר קצת יותר צעיר ממני, הוא התייחס אלי בביטול מוחלט: "לשלוח עשרות כרטיסים זה לא פרקטי, ולמי יש כוח לצלצל לשבעים איש? ובכלל, מה אתה משווה לארצות הברית, המנטליות שלנו אחרת".

המרוויח העיקרי: חברות הסלולר

אבל אני, אופטימיסט שכמותי, מאמין שמנטליות זה דבר נרכש ובר שינוי, ושאם עד עכשיו לא הצלחתי לפנות ללב שלכם, הפנייה לכיס תעזור יותר. בכל השנה כולנו מתלוננים על איך החברות הסלולריות גונבות אותנו, איך המנכ"לים של פלאפון, אורנג' וסלקום דוחפים ידיהם באופן אישי לארנק שלנו ומרוקנים אותו.

אז שימו לב לנתון הבא: חברת פלאפון מעריכה, שבערב החג נשלחו לא פחות מ-15 מיליון הודעות חג שמח ושנה טובה. ב"גלובס" פורסם, שמדובר בכ-7 מיליון שקלים שהחברות ישלשלו לכיסן על SMSים לחג בלבד. מדובר בפי 3 הודעות מביום רגיל. אז אחרי שעשקו אותנו בחג הזה, בואו נמנע מהם כמה גרושים בחג הבא. שיהיה באמת חג שמח ושנה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully