וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה בלי סופר זליכה וקפטן לינדנשטראוס

ספי קרופסקי

11.9.2007 / 16:20

ספי קרופסקי מציע לנקות את השנה שתבוא עלינו לטובה ממלחמות מתוקשרות בשחיתות ומציע לגיבורים הראשיים להנמיך פרופיל

ההורים טרוטי העיניים התעוררו בבוקר ה-2 בספטמבר עם חיוך רחב מאוזן לאוזן. סוף כל סוף פסטיבל החופש הגדול של יקיריהם הצעירים הגיע לאקורד הסיום שלו; הצ'ק ליסט העונתי סומן ועכשיו אפשר לנשום לרווחה: פסטיגל? יש; ההצגה שכולם דיברו עליה? יש; טיול קצר לחו"ל? באנטליה, הכל כלול. הסרט עם גיבורי העל שגרף מיליונים בקופות? ראינו. אולם המחשבה שעכשיו יתאפשר להורים העייפים לנוח נגנזה חיש קל. מופע הבידור הכי גדול של הקיץ הזה עדיין לא תם, ואין צורך ללכת להיכל התרבות או לקולנוע בשביל לחזות בפלא. מספיק ללטוש עיניים לנעשה בקרית הממשלה.

לקראת השנה החדשה החליטו כוכבי המופע, החשב הכללי "סופר" ירון זליכה ומבקר המדינה "קפטן" מיכה לינדנשטראוס, להרחיב את סיבוב ההופעות שלהם גם לתקופת החגים. במאי ההופעה משוכנעים שהציבור משתוקק לעוד קצת אקשן ממסדרונות השלטון – עוד פרשייה מבטיחה במשרד ראש הממשלה, אולי משהו עם שר האוצר החדש, האופציות קיימות והמצלמות פועלות. רק תגובה קטנה, חצי אמירה, והטלפון במשרדו של הסוכן מזוז יצלצל במהרה.

שלא תבינו לא נכון: הסירחון השלטוני דורש טיפול שורש מהסוג הכואב ביותר. היכולת לבצע בדק בית פנימי בתוך החצר האחורית והמלוכלכת של המדינה שלנו, במיוחד בעידן הוינוגרד, היא כמנגינה נוגה שנופלת על אוזניים ערלות. במקרה הזה - אוזניהם של אולמרט ושותפיו. אבל אסור לציבור שלם ללכת שבי אחרי אלו הטוענים להיות לוחמי האור בחושך. האמת קצת שונה מהתסריט הקולנועי ההוא.

הגליה לערבות הדו"חות

מכאן שמשאלתי היחידה לקראת השנה החדשה, היא לאחל לסרט ההמשך הזה להכשל בענק בקופות. תרבות הרייטינג חלחלה בשנה האחרונה למקום אסור: אנשי המנהל הציבורי, מטבעם, אמורים להיות נקיים מכל רבב ונתונים לשיקולים מקצועיים בלבד. ומהרגע שסופר זליכה וקפטן לינדנשטראוס החלו לאמץ לחיקם את מניירות ההתעסקות המיותרת עם דעת הקהל, תפקידם הפך להיות קולנועי בלבד, ללא זכר למטרה בגינה קיבלו את משרתם.

כעת, מוטב שהפרופיל של הכוכבנים הציבוריים החדשים, המעודות והטייבים של מסדרונות השלטון, יחזור למקומו הטבעי. אי שם בערבות הדו"חות והסיכות, רחוק מעין המצלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully