וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר על ביצוע מעשים מגונים

שרון נובק

11.9.2007 / 12:43

בגזר דין תקדימי בית המשפט גזר על הנאשם, תושב שפרעם בן 45, גם פיצויים לאשתו ולאוניברסיטת חיפה, ממנה נחטפו הקורבנות

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר ארבע שנות מאסר בפועל על מג'יד חניפס, תושב שפרעם בן 45, שהורשע בביצוע מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, כליאת שווא ותקיפה של שתי סטודנטיות מאוניברסיטת חיפה.

השופט זאיד פלאח גזר על הנאשם גם פיצויים בסך 50 אלף שקלים לכל אחת מהמתלוננות. באופן תקדימי, הרחיב השופט את מעגל הזכאים לפיצויים, וגזר פיצויים באותו סכום גם לטובת אשתו של הנאשם ולטובת אוניברסיטת חיפה – על אף שאינן קשורות ישירות לעבירה. הפיצויים לאוניברסיטה ישמשו להגברת האבטחה בטרמפיאדה ממנה נחטפו הסטודנטיות.

על פי גזר הדין, בשתי תקריות שונות בסוף 2006, עצר הנאשם את רכבו בסמוך לטרמפיאדה שליד אוניברסיטת חיפה, והציע למתלוננות טרמפ למקום מגוריהן בדלית אל כרמל ובעוספיה. במהלך הנסיעה סטה הנאשם מנתיב הנסיעה, וניסה לנשק בכוח את המתלוננות תוך כדי נסיעה, כשבשני המקרים המתלוננות התנגדו לו בכוח.

"גם בת הזוג היא נפגעת עבירה"

השופט פלאח קבע כי פסיקת הפיצוי אינה באה להעניש את הנאשם על עצם ביצוע העבירה, אלא יש בה כדי לפצות את האדם שניזוק על ידי העבירה בגין הנזק או הסבל שנגרם לו. עוד הוסיף כי הפיצוי לאשת הנאשם נובע מפגיעתה ממעשיו הנלוזים של בעלה.

"בת הזוג אינה עוד צופה מן הצד, אלא הופכת היא לבעלת עניין בהליך הפלילי המנוהל נגד בעלה, בשל פגיעתה העקיפה ממעשיו", כתב השופט. "ההכרה בבת הזוג כנפגעת עבירה, שביצע בן זוגה באחרות, טרם עלתה לדיון, והגיעה העת לעשות כן, שהרי במעשיו רמס הנאשם את תאו המשפחתי, כפי שהצהירה בפניי אשתו, והיא וילדיה הפכו להיות קורבן נוסף למעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully