וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב זוכרת: 6 שנים לפיגועי ה-11.9

11.9.2007 / 10:17

שש שנים אחרי היום בו נהרגו 2,993 בני אדם, האמריקאים חוששים שהאירוע יישכח והפוליטיקאים ינסו להפיק ממנו רווח פוליטי

מערכת וואלה

היום מציינים בארצות הברית את יום השנה השישי לפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, בהם נהרגו 2,993 בני אדם. האירוע המרכזי יערך בניו יורק, שאיבדה בהתקפת המטוסים את אחד מסמליה המובהקים - מגדלי התאומים. בעיר מתכננים טקס צנוע באתר "גראונד זירו", במהלכו ייקראו שמות של 2,750 ההרוגים בפיגוע.

מה שמעסיק השנה את האמריקאים הוא בעיקר הנצחת ההרוגים והתאמת יום הזיכרון לאירועי השעה. ראש עירית ניו יורק מייקל בלומברג התייחס לכך ואמר כי "אחד האתגרים שעומדים לפנינו השנה, הוא כיצד לשמר את הזיכרון של ה- בספטמבר לאורך זמן".

הפרופסור לארי סבטו, ראש המרכז למדיניות באוניברסיטת וירג'יניה, מרגיע את האנשים החוששים שהאירוע יישכח ואומר כי "האירוע יתחיל להיעלם רק כשימותו כל האנשים שחיו באותה תקופה". גם הפרופסור דאג מוזיו אומר כי "כל עוד שאיום הטרור ימישך להיות רלוונטי, אין חשש שהאירוע יישכח". עם זאת הוא הוסיף, כי ניתן יהיה להתייחס לאירוע באופן שכלתני וחף מאמוציות רק בחלוף תקופת זמן ממושכת. לדבריו, " בדיוק שהחלו לעסוק בתקפה על פרל הארבור מ-1941 בצורה שכלתנית רק לאחר עשרים שנה, כך הדין גם לגבי אירועי ה-11 בספטמבר".

ה-11 בספטמבר מככב גם בקמפיין הבחירות לנשיאות השנה. רודי ג'וליאני, ששימש באותה תקופה כראש עירית ניו יורק ועתה מתמודד על מועמדות המפלגה הפובליקנית לנשיאות, צפוי להשתתף בטקס שיתקיים היום בעיר. גם הילרי קלינטון, שמתמודדת על המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ומייצגת את מדינת ניו יורק בסנאט, צפויה להשתתף בחלק מהטקסים.

עריכת וידאו: עודד מופרדי ואבי משולם.
ייעוץ מוזיקלי: רונה קינן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully