וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם בזיקים: 69 פצועים, אחד אנוש

ספי קרופסקי

11.9.2007 / 9:47

רקטת קסאם פגעה במאהל ריק בבסיס צה"ל בדרום. 11 חיילים פצועים במצב בינוני עד קשה. זהו מספר הנפגעים הגדול ביותר מנפילה בודדת

69 חיילים נפצעו הלילה מפגיעת רקטת קסאם בבסיס הצבאי "זיקים" בדרום, אחד מהם נפצע באורח אנוש, ארבעה נפצעו באורח קשה, שבעה נפצעו באורח בינוני, והשאר באורח קל. 26 מהפצועים כבר שוחררו מבית החולים. שתי רקטות נוספות נפלו סמוך לבסיס. זהו מספר הנפגעים הגדול ביותר כתוצאה מנפילה בודדת של רקטת קסאם.

ב"הארץ" דווח, כי הקסאם נפל במרכז מאהל ריק, שבסמוך לו ישנו חיילים. החיילים לא הספיקו להתפנות למיגוניות הסמוכות לאחר השמעת אזעקת "צבע אדום" ונפגעו. שני ארגונים קיבלו אחריות על הירי: הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית ומקבילתה מהג'יהאד האיסלמי.

ממד"א נמסר כי למקום הארוע הוזנקו כ-20 ניידות מד"א ושני מסוקים, שפינו את הפצועים לבתי החולים "סורוקה" בבאר שבע, "ברזילי" באשקלון, "הדסה עין כרם" בירושלים ו"שיבא" בתל השומר. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מדובר ב-50 בני אדם לערך שנפצעו לרוב פציעות קלות מרסיסים". עוד מסר בין כי כל הפצועים פונו מזירת הארוע לבתי החולים.

"התמונה הראשונה שראיתי הייתה של חיילים מעולפים בשטח המאהל, חלקם שוכבים וחלקם ישובים". כך תאר מושון וקנין, סגן מנהל מד"א דרום, שהיה בין הראשונים להגיע לזירת הארוע. "חיילים בבסיס שימשו כאלונקאים ובעזרתם פינינו את הפצועים למרפאה בבסיס".

מדובר בפעם השנייה שרקטת קסאם פגעה בבסיס הצבאי: לפני כשנתיים נפלו שתי רקטות בשטח הבסיס.

בית החולים ברזילי הקים מרכז מידע לציבור. מספרו: 1255171

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully