וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הטי שירט יש לכם? קבלו את השיער

11.9.2007 / 7:53

סוכן CIA לשעבר מציע למכירה ערימה משערותיו של צ'ה גווארה, המהפכן הארגנטיני המפורסם. היסטוריה שעירה בקופסה

עכשיו כל אחד יכול לרכוש לעצמו פיסה של היסטוריה. סוכן CIA לשעבר, שלטענתו השתתף בתפיסתו של המהפכן המפורסם [[ארנסטו צ'ה גווארה]] בבוליביה לפני 40 שנים, מציע למכירה "תיבת זכרונות" המורכבת מפריטים שונים הקשורים לגווארה. גולת הכותרת באוסף האישי: ערימה משערותיו של המהפכן הקומוניסטי.

הסוכן, גוסטבו וילודלו, אמר כי האוסף שלו "בעל חשיבות רבה עם משמעות היסטורית...בשבילי אני סוגר מעין מעגל אישי". כדי להדגיש זאת, ציין וילודלו, בעצמו קובני שהיגר לארצות הברית, כי "לחתוך חלק מערימת שערותיו הארוכות של גווארה, סימלה בהיבט הפסיכולוגי את קטיעתה של המהפכה כולה".

תג המחיר: 7 מיליון דולר

להערכותו של הסוכן לשעבר, הוא עשוי לגרוף סכום של שבעה מיליון דולר עבור התיבה, בה ניתן למצוא מעבר לערימת השיער, את מפת המסע עמה נעזרו לתפיסת גווארה כמו גם סט תמונות של גופת המהפכן הארגנטיני לאחר שנתפס בג'ונגלים של [[בוליביה]] בשנת 1967.

כשנשאל לגבי מידת האותנטיות של התיבה שתעמוד למכירה בחודש הבא בטקסס, טען וילודלו שהוא מוכן לשלוח את ערימת השיער לבדיקת DNA.

ארנסטו צ'ה גווארה דה לה סרנה נולד ב-1928 למשפחה אמידה ברוסאריו, ארגנטינה. במהלך לימודי הרפואה, החל להחשף לרעיונות קומוניסטיים ולהזדהות עמם. הפעילות הכי מוכרת בה לקח חלק, הייתה תפיסת השלטון בקובה יחד עם מנהיג המדינה כיום, פידל קסטרו. לאחר מותו קיבל גווארה מעמד של סמל תרבות, באופן פרדוקסלי דווקא בחברה המערבית לה בז, והונצח על גבי טי שירטים ופריטים רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully