וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למטס הישראלי בסוריה היה יעד אסטרטגי"

יוני מנדל

10.9.2007 / 16:28

כך טוען ח"כ לשעבר עזמי בשארה במאמר באתר אינטרנט סורי. "המטרה הייתה אולי פגיעה במתקני נ"מ, ואולי הכנת הדרך לאירן"

"ההתגרות הישראלית הנוכחית אינה דומה לקודמותיה" אומר ח"כ לשעבר [[עזמי בשארה]] (בל"ד) לאתר האינטרנט הסורי העצמאי 'א-שאאם פרס' בהתייחסו לחדירה של מטוסים ישראלים למרחב האווירי הסורי. בשארה שהתייחס לכך במאמרו פרי עטו אמר ש"השקט שאחרי הסערה עשוי להפוך הפעם לשקט שלפני הסערה".

"כולם שותקים בישראל", כותב בשארה, "כולם. אולמרט ושריו שותקים. ואמריקה שותקת. וכל ראיונות החג המסורתיים בישראל מבוטלים". לדבריו, הסיבה לכך היא ש"לא מדובר בניסיון ישראלי להעביר מסר לסוריה או להרתיע, אלא בפעולה צבאית לכל דבר".

בשארה תקף את השר ראלב מג'אדלה שאמר שהטיסה בשמי סוריה היא דבר שכיח. לדבר בשארה, "החדירות הישראליות לשמי סוריה אינן חדשות, אבל הן גם לא שגרה כמו שניסה לומר שר ערבי-ציוני". בשארה לגלג על מג'אדלה ואמר שהוא "טען את מה שטען על הטיסות כשירות לאדוניו. כאילו אומר 'הירגעו חברים, לא קרה שום דבר'".

בשארה ניתח את התקרית לפי הבנתו ולפי הפרסומים בתקשורת הזרה. לדבריו, "יש לציין שזוהי לא רק חדירה, כי אם פעולה של ממש, שלה יעד אסטרטגי. אחרת הם לא היו שותקים". בשארה טען ש"יכול להיות שמדובר בתקיפה של הובלה קרקעית, פגיעה במתקני נ"מ, פגיעה במשגרי טילים רוסיים בסוריה, בחינה של מערך המכ"מים בסוריה או הכנה של נתיב לכיוון אירן". לדבריו, "עם כיבושה של עירק על ידי ארצות הברית, הופכת אירן לקלה יותר לגישה עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully