וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרו למועצה הדתית למצוא את הירח

יוני מנדל

10.9.2007 / 16:01

לפי המסורת, רק לאחר שמוסלמי ראה במו עיניו את הירח, יחל חודש הרמדאן. המועצה הדתית העליונה ביקשה את עזרת הציבור

המועצה הדתית העליונה למשפט בסעודיה הודיעה שעל המוסלמים להסתכל היטב על הירח במהלך הערב (ראשון) או מחר בערב, על מנת לקבוע אם היום האחרון של חודש שעבאן יחול מחר או מחרתיים. במקרה שהיום האחרון של שעבאן יחול מחר, יחל צום ה[[רמדאן]] ביום רביעי, ובמקרה שהיום האחרון של שעבאן יחול מחרתיים, יחל צום הרמדאן ביום חמישי. שעבאן הוא החודש השמיני בלוח השנה המוסלמי ורמדאן הוא החודש התשיעי.

סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה, שהשנה קשה לקבוע את המועד המדויק בו ייכנס חודש הרמדאן. אי לכך, המועצה הדתית העליונה בסעודיה מבקשת מ"כל מוסלמי במדינה לדווח הערב לבית המשפט הדתי הקרוב לאזור מגוריו אם ראה את הירח, למקרה שהיום האחרון של שעבאן יחל מחר".

רשת אל-ערביה מדווחת, כי ייתכן שוני בין מועד כניסת חודש הרמדאן בארצות האיסלם השונות. אי לכך, סעודיה מבקשת מאזרחים מוסלמים בעולם כולו לבדוק במו עיניהם אם אכן היום מחר הוא היום האחרון של חודש השעבאן, או שמא מחרתיים. קיימת דעה שניתן לקבוע את כניסת הרמדאן על פי חישובים אסטרונומיים, אולם המסורת המוסלמית השלטת בכל מדינות האיסלם היא צפייה בעין.

ח"כ זכור: מקיימים את מצוות הנביא

לדברי ח"כ עבאס זכור, ממפלגת רע"מ-תע"ל ומהתנועה האיסלמית, "אף אחד לא יודע עד עכשיו מתי ייכנס רמדאן". לפי הסברו, "הנביא מוחמד אמר 'אתם תצומו רק לאחר שתראו את תחילת החודש לפי ראיית הירח' ולכן אנו מקיימים את המצווה הזו". לדבריו, "מספיק שאדם מוסלמי אחד יגיע לבית המשפט השרעי ויישבע שראה את הירח כדי שכל העולם המוסלמי יתחיל בצום". עם זאת הוא ציין שבשל הפרשי השעות, ידוע שבארצות הברית לדוגמה, מתחילים את חודש הרמדאן ביממה אחרי המזרח התיכון".

ח"כ זכור אמר שגם הוא ייצא להסתכל על הירח הערב, תוך ניסיון "לראות ירח קטן מאוד, שיעיד על היום האחרון של החודש". בשיחה עם וואלה! חדשות הוא אמר ש"ברגע שהמוסלמי הראשון החי בישראל יראה את הירח הוא צריך ליצור קשר עם המופתי בירושלים ולהישבע שהוא ראה אותו. אז המופתי יכריז לכל המוסלמים שנכנס חודש הרמדאן, דרך אמצעי התקשורת השונים".

חודש הרמדאן הוא החודש הקדוש ביותר למוסלמים. במהלך החודש הזה, על פי המסורת, הורד הקוראן מן השמיים ונכתב על ידי הנביא מוחמד. במהלך החודש אסורה אכילה ושתייה מצאת החמה ועד לשקיעתה. בסוף החודש, ביום בו על פי המסורת נחתמה כתיבת הקוראן, חוגגים המוסלמים את חג עיד אל-פיטר. השנה יחול היום הראשון של חודש הרמדאן יחד עם ראש השנה היהודית. שתהיה שנה טובה ורמדאן כרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully