וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הבריטית נגד צרכני הזנות

שי אילן

10.9.2007 / 13:31

שרים ושרות בפרלמנט הבריטי מנסים להתמודד עם בעיית הזנות דרך חוק שיהפוך את הלקוח לפושע. בשבדיה זה כנראה עבד

ממשלת [[בריטניה]] שוקלת לחוקק חוק שיהפוך את צריכת שירותי המין לפשע, כך דיווח היום (שני) ה"[[גארדיאן]]" הבריטי. הצעד נועד להקטין את הביקוש הגובר והולך לזנות במדינה. כיום עיקר ההתמקדות הפלילית בתחום זה היא במבריחי נשים ובסרסורים. מכיוון שרוב הנשים בבתי הזונות בבריטניה הן זרות שהוברחו פנימה ולא תמיד ניתן לתבוע את מי שהבריח איתן, סבורים בבריטניה שיהיה ערך בתביעת הלקוחות.

היוזמה ביחס לצעד שייכת ככל הנראה לנשים בקבינט הבריטי. בממשלת בריטניה משמשות ג'קי סמית כשרת הפנים, פטרישיה סקוטלנד כשרת המשפטים, וורה באירד העומדת בראש הפרקליטות. כולן רואות בחיוב את הצעד שיהפוך את הלקוח המקבל שירותי מין לעבריין.

בבריטניה שוקלים גם אמצעים אחרים להילחם בזנות, וכולם מתמקדים בלקוחות, מתוך האמונה שרק באמצעות הפיכתם לעבריינים ניתן יהיה לסייע לנשים בבתי הזונות. אחת הדרכים הנשקלות היא פרסום שמם של אנשים שנתפסו מנסים לאסוף זונות במכוניותיהם, מעשה שכבר כיום אינו חוקי.

"גם רצח קיים מאז ומתמיד"

פיונה מקטגרט, שהייתה שרה במשרד הפנים וממונה על נושא הטיפול בזנות התייחסה בביטול לטענה שזנות היא כורח חברתי. היא אמרה ל"גארדיאן" כי "גם רצח קיים מאז ומתמיד. זה עדיין לא הופך אותו לחוקי". לדבריה, נשים משלמות מחיר עצום על העבודה בזנות, וככל שהאישה פגיעה יותר, המחיר שהגברים משלמים זעום יותר.

ב[[שבדיה]] נחקק לפני שמונה שנים חוק האוסר קניית שירותי מין, ובמקביל בוטל החוק האוסר את מכירתם. לדברי תומכי החוק, הוא הוריד באופן משמעותי את מספר בתי הזונות והקטין את היקף הברחות הנשים למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully