וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המועצה לביטחון לאומי פורש

עידן דורנר

10.9.2007 / 12:32

לאחר שנה וחצי בתפקיד, אילן מזרחי הולך הביתה. בראיון עם וואלה! חדשות הוא מספר על היחסים עם רה"מ ועל השינויים שהוביל

ראש [[המועצה לביטחון לאומי]] [[אילן מזרחי]] מסיים את תפקידו לפי בקשתו, לאחר 17 חודשים בתפקיד. כך סיכם עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בפגישה בין השניים לפני כשבועיים. מזרחי יסיים את תפקידו בנובמבר.

מזרחי, ששימש קודם לכן כמשנה לראש המוסד, החליף את האלוף במיל. גיורא איילנד, שהגיע למסקנה שמיצה את יכולתו להשפיע על התהליך, והחליט לפרוש מתפקידו. לדבריו, בתקופתו הוא הניח יסודות טובים להרחבתה של המועצה והוביל את חקיקת החוק בעניינה ואת הקמת חדר המצב לחירום.

בשיחה עם וואלה! חדשות לרגל פרישתו, אמר מזרחי כי החליט לפרוש משתי סיבות: האחת - תחושה של מימוש היעדים שהציב לעצמו עם כניסתו לתפקיד, ביניהם העברת המועצה ממשרדיה ברמת השרון ללשכת ראש הממשלה בירושלים. סיבה נוספת היא הרצון לבלות זמן עם משפחתו.

מזרחי אינו סבור כי 17 החודשים בהם שימש בתפקיד הם פרק זמן קצר: "אני לא חושב שאני פורש מוקדם מדי. משך הזמן הממוצע של קודמיי בתפקיד היה קצר יותר. צריך להבין שהשנה האחרונה היתה מאוד אינטנסיבית עבורנו. הובלתי תהליכים מהותיים ביותר שלא נעשו בעבר כגון הכנת דיונים בקבינט, השתתפנו בקביעת תקציב הביטחון וקביעת תקנים והשרשנו נוהל של ישיבות סדורות המתדרכות את שרי הממשלה בנושאים מדיניים וביטחוניים".

"אנחנו לא משתמשים ביחסי ציבור"

עד לפרסום דו"ח הביניים של [[ועדת וינוגרד]], המועצה לא נחשבה כרצינית, אך הצוות ליישום המלצות הוועדה, בראשות הרמטכ"ל והשר לשעבר אמנון ליפקין-שחק, הציע לחזק את מעמדה. מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מתח ביקורת על אי השימוש בה ובמשאביה ואף כינה אותה "פיקציה".

בתשובה לשאלה מדוע המועצה לביטחון לאומי אינה נתפסת בציבור או בתקשורת כבעלת משקל משמעותי לעומת הצבא ויתר גורמי הביטחון השיב מזרחי: "נעשו דברים מרחיקי לכת, אך פשוט לא מכירים אותם. לא הלכנו לתקשורת עם כל דבר ולא השתמשנו ביחסי ציבור".

לטענת מזרחי, שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט היה טוב, והוא מצא אצלו אוזן קשבת: "העבודה עם ראש הממשלה היתה פורה ומוצלחת. הוא כל הזמן עודד לשמוע דברים חדשים. הוא בהחלט מכיר בחשיבות המועצה".

הוא סרב להתייחס ליחסים המתוחים ששררו בדרך כלל בין ראשי ממשלה קודמים לבין קודמיו בתפקיד, שנגרמו בשל חילוקי דעות מקצועיים ואף הביאו לפרישה של כמה מהם לאחר שחשו כי אינם משפיעים על תהליך קבלת ההחלטות: "אני לא מעונין לדבר על היחסים של קודמי עם מקבלי ההחלטות, כיוון שאינני בקיא בפרטים, מלבד מה שפורסם בתקשורת".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר כי "יימשך תהליך שידרוגה של המועצה לביטחון לאומי, תהליך שהחל בו מזרחי". אולמרט הביע את הערכתו ואת תודתו למזרחי על תרומתו. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "מזרחי הוביל את תהליך ההעברה של המועצה למשרד ראש הממשלה בירושלים, היה מעורב בחקיקת החוק של המועצה, במימוש דו"ח וינוגרד ובהקמתו של המרכז הלאומי לניהול משברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully