וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה פתחה בגיוס מילואים חלקי

יוני מנדל

9.9.2007 / 10:59

עם זאת, בעיתון הלבנוני "א-נהאר" צויין כי לא ידוע קשר ודאי בין הגיוס לתקרית האווירית. אירן: מתקפה על סוריה היא מתקפה על כל מדינות האסלם

העיתון הלבנוני "א-נהאר" פרסם הבוקר בעמודו הראשי כתבה תחת הכותרת - 'האם סוריה החלה בגיוס מילואים'. לפי דיווח העיתון, שנודע באופיו הליברלי והאנטי-סורי, "מתרבות הידיעות והנתונים על כך שסוריה החלה בגיוס חלק ממערך המילואים שלה, לטובת שירות פעיל".

העיתון בחר לציין ש"לא ידוע באופן ודאי שיש קשר בין גיוס המילואים לבין החדירה הישראלית למרחב האווירי הסורי".

אסד: חדירות אוויריות הן טרור

באותה הידיעה נכתב שנשיא סוריה בשאר אסד התייחס ל'חדירות אוויריות' באופן כללי. בראיון שפורסם אמש ברשת CBS נשאל תחילה אסד על תמיכת סוריה בארגוני טרור והוא טען שארצו "לא מספקת מקלט לארגוני טרור, או לחיזבאללה או לשום גורם אחר". תחת זאת בחר אסד להתייחס לחדירות של מטוסי חיל האוויר. לדבריו, "הרי ישראל טסה בשמי לבנון באופן קבוע, וחודרת את המרחב האווירי שלה. האם זה לא טרור?".

אסד התייחס בראיון גם לשאלת הכתבת בנוגע להכרזות אחמדינג'אד כי "צריך למחוק את ישראל מהמפה". לדבריו, "יש לאחמדינג'אד זכות להבעה עצמית. הרי יש גם ישראלים שאומרים שצריך להיפטר מכל הערבים". אסד ביקש, "אל תשאלי על אחמדינג'אד, תשאלי עלינו... אנחנו רוצים במשא ומתן לשלום כבר 15 שנה. יש לנו אדמה כבושה ואנו יודעים ששלום הוא זה שיחזיר לנו אותה".

בתוך כך הגיבה אירן למתיחות הישראלית-סורית. דובר ממשלת אירן רלאם עלי אילהאם התייחס לאופי התגובה האירנית למקרה שישראל תתקוף את סוריה צבאית. לדבריו, "מתקפה על סוריה היא מתקפה על מדינה מוסלמית. במקרה שזה יקרה זה ייחשב למתקפה על כל מדינות האיסלם, והתגובה תהיה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully