וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה תציג ראיות מהפעולה הישראלית

יוני מנדל

9.9.2007 / 10:27

שר החוץ ווליד מועלם יגיע לביקור בטורקיה ועמו מסר ישיר מאסד. ארדואן: המטוסים לא המריאו משטחה של טורקיה

"שר החוץ הסורי ווליד מועלם יגיע היום אחרי הצהרים לטורקיה לפגישה עם נשיא טורקיה עבדאללה גול, ויעביר לו מסר ישיר מנשיא סוריה בשאר אסד", כך מסרו גורמים ערביים בכירים לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני. לפי הדיווח, "מועלם יציג להנהגה הטורקית ראיות חותכות שיוכיחו שהמתקפה בוצעה על ידי ישראל".

מועלם ייצא לאנקרה אחרי שתדרך אמש את שגרירי האיחוד האירופי המוצבים בדמשק, ובו פירט לגבי "חדירת מטוסי הקרב הישראליים לשטח סוריה ביום חמישי לפנות בוקר". מועלם הציג בפניהם, כמו גם לפני השגריר הרוסי במדינה, את ההוכחות שיש לסוריה לגבי התקרית.

יציאתו של שר החוץ הסורי לטורקיה נקבעה רשמית כ"העברת איחולי הצלחה לנשיא הנבחר עבדאללה גול", אולם לפי גורמים טורקיים בשיחה ידונו השניים "בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון". לשר החוץ הסורי נקבעו פגישות גם עם מקבילו הטורקי, עלי באבא ג'אן, וגם עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייב ארדואן. ראש הממשלה הטורקי הכחיש אמש בתקשורת המקומית את פרסום העיתון הכוויתי "א-סיאסה", כי המטוסים היו אמריקאיים או טורקיים ושיצאו מבסיסי חיל האוויר בדרום טורקיה. לדבריו, "המטוסים לא המריאו משטח טורקיה".

התקיפה בדקה את תגובת דמשק

בתוך כך, מעריכים פרשנים בעיתון כי החדירה הישראלית לסוריה "משמשת עבור ישראל כניסוי פוליטי וצבאי של תגובות דמשק".

לדבריהם, "הרמטכ"ל הישראלי החדש [[גבי אשכנזי]] עסוק כרגע בפעולות צבאיות ישראליות בעזה, והחדירה לסוריה נועדה לבדוק את תגובת סוריה, בשביל לדעת אם המתיחות אכן עשויה להוביל למלחמה בשתי חזיתות". לדבריהם, "התוקפנות הישראלית של יום חמישי בבוקר נועדה לבחון, צבאית ופוליטית, את עמדתה ותגובתה של דמשק במצב הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully