וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קלטת בן לאדן - תזכורת לעולם מסוכן"

8.9.2007 / 9:55

נשיא ארה"ב התייחס לקלטת בה נראה מנהיג אל קאעדה אומר כי ארה"ב לא חסינה, והוסיף: עלינו לעבוד ביחד על מנת להתנגד לטרור

נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]], הנמצא בוועידת מדינות אסיה והאוקיינוס השקט באוסטרליה, אמר בתגובה לקלטת, בה נראה מנהיג [[אל קאעדה]] [[אוסמה בן לאדן]] לקראת יום השנה ל-[[11 בספטמבר]], כי היא "תזכורת לעולם המסוכן בו אנו חיים. עלינו לעבוד ביחד על מנת להתנגד לתופעת אל קאעדה באופן דחוף". לדבריו, איזכורה של עירק בקלטת ממחיש את חשיבותה במאבק נגד הטרור.

דובר [[הבית הלבן]] אמר בתגובה להודעה כי "שש שנים לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, המעצרים שבוצעו השבוע בדנמרק ובגרמניה והקרבות שאנו ממשיכים לנהל בעירק ובאפגניסטן, מזכירים לנו את האיום שפניו אנו ניצבים מצד קיצונים". לדבריו, "זו גם הסיבה שבעטיה עלינו להמשיך ולהיאבק בהם בכל מקום בו הם נמצאים".

"ארה"ב לא חסינה"

מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן הזהיר את ארצות הברית כי למרות כוחה הצבאי הצבאי והכלכלי היא אינה חסינה. מתמליל הקלטת שפורסם באתר איסלמי המקורב לאל קאעדה לקראת יום השנה ל-11 בספטמבר, נמנע המבוקש מספר אחד בעולם מלהשמיע איומים מוחשיים להתקפות טרור נוספות.

בהופעתו הראשונה מזה שלוש שנים, שיבח בן לאדן את הטרוריסטים שפגעו בארצות לפני שש שנים. בקלטת הוידאו שאורכה 30 דקות התייחס בן לאדן גם למלחמה בעירק ופנה לעם האמריקאי ואמר כי "אם ברצונם לסיים את המלחמה, עליכם להתאסלם". בן לאדן הוסיף כי הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש חוזר על טעותה של בריה"מ באפגניסטן בשנות השמונים, בכך שהוא מסרב להכיר בתבוסתו בעירק.

בתמונה שהופיעה באתר נראה בן לאדן פונה כשזקנו שחור כולו. זאת, בניגוד לקלטות קודמות בהן זקנו של בן לאדן היה אפור. מומחית לטרור ייחסה את צביעת הזקן למנהג הנפוץ בקרב מנהיגים ערבים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל-קאעדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully