וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אלי שיצר

7.9.2007 / 0:08

נאסד"ק עלה ב-0.2% ודאו ג'ונס הוסיף 0.4% טבע קיבלה אישור סופי מרשות התרופות האמריקאית לייצר תרופות לטיפול במחלות לב

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים קלות, על רקע נתוני מכירות טובים מן הצפוי של רשתות השיווק הגדולות וכן בגין עלייה בתפוקת העובדים. נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,615 נקודות, ודאו ג'ונס הוסיף 0.4% ל-13,364 נקודות. מדד S&P500 התחזק ב-1,479 נקודות.

הסיפור של היום: נתוני מכירות קמעוניות טובים מן הצפוי

המכירות של מרבית הרשתות הקמעוניות הגדולות בארה"ב היו גבוהות מהצפוי בחודש אוגוסט, הודות למכירות ערות של מוצרי הלבשה ואלקטרוניקה לקראת פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר בארה"ב. מכירותיהן של הרשתות הקמעוניות המובילות בארה"ב גדלו בחודש אוגוסט ב-2.9%, כך מסרה היום מועצת מרכזי קניות הבינלאומי (ICSC). הגידול היה חד מתחזיות האנליסטים. בסך הכל, צפו האנליסטים גידול של 2.5% במכירות החנויות הפתוחות למעלה של רשתות השיווק, הרבה מתחת לעלייה של 3.9%, שנרשמה באוגוסט אשתקד.


במהלך היום דיווחו רשתות השיווק על נתוני מכירות אוגוסט בחנויות הפתוחות יותר משנה.

מניית וול מארט (סימול: WMT) רשת הקמעונות הגדולה בעולם עלתה ב-0.8% ל-42.8 דולר לאחר שדיווחה על עלייה של 3.1% בהיקף המכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה בחודש אוגוסט. עלייה זו במכירות מהווה אינדיקציה כי בינתיים המשבר בשוק המשכנתאות לא מחלחל למגזרים נוספים, בדיוק כפי שצויין אמש בספר הב’ז.

גם טרגט (סימול TGT), הקמעונית השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על גידול של 6.1% במכירותיה בחודש שעבר - מעל לתחזית האנליסטים לגידול של 5%. מייסי'ס, רשת בתי הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה גידול של 2.4% במכירותיה באוגוסט - מעל לתחזיות.

לעומתן ג'יי.סי פני, דיווחה כבר אמש על ירידה מתונה מהצפוי של 4% בהיקף המכירות בחנויות הפתוחות למעלה משנה

בשוק העבודה נודע היום כי תפוקת העובדים בארה"ב עלתה על התחזיות ברבעון השני ועלויות העבודה התמתנו. נתונים אלה מורידים את הסיכוי לעליית האינפלציה, זאת בעוד הבנק המרכזי של ארה"ב שוקל אם להוריד את הריבית. תפוקת העובדים עלתה בשיעור שנתי של 2.6% מאפריל ליוני, שיעור גבוה יותר מהתחזיות שצפו עלייה של 1.8%, כך עולה מנתונים של משרד העבודה האמריקאי. עלויות העבודה עלו ב-1.4%, שיעור נמוך יותר מהשיעור שדווח בחודש שעבר. בנוסף דווח היום גם על צניחה של 5% במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בשבוע החולף.

בשל גידול האוכלוסין בארה"ב, נדרש שוק התעסוקה האמריקאי לייצר מדי חודש כ-150 אלף משרות חדשות כדי לשמור על יציבות ברמת האבטלה במדינה. ביולי נוספו לשוק התעסוקה האמריקאי "רק" 92 אלף משרות בלבד ושיעור הבלתי מועסקים עלה ב-0.1% ל-4.6%. גם החודש עשויים הנתונים להצביע על המשך היחלשותו של שוק העבודה, כאשר לפי שעה מצפים האנליסטים בממוצע לתוספת של 100 אלף משרות חדשות ולעליית שיעור האבטלה ל-4.7%.

מגזר הטכנולוגיה, אשר מציג בחודשים האחרונים תשואה עודפת על השוק כולו, ממשיך להציג חוסן יחסי הודות לחדשות חיוביות מצד שתיים מענקיות המגזר, סיסקו והיולט פאקרד. סיסקו, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות נתונים, דיווחה אמש כי היא נמצאת בכיוון הנכון להשגת יעדיה הפיננסיים ל-2007.

היולט פאקרד הצטרפה אמש לשוק הצומח של מכשירים סלולרים מתקדמים, כאשר השיקה שני דגמים של טלפונים ניידים חכמים.

במגזר האנרגיה, מסר משרד האנרגיה האמריקאי כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד ב-3.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, לרמה של 329.7 מיליון חביות. חבית נפט נסחרה בעלייה של 55 סנט למחיר של 76.3 דולר.

ישראליות: טבע קיבלה אישור לתרופה בעלת היקף מכירות של 1.7 מיליארד דולר

אצל הישראליות דיווחה יצרנית התרופות טבע, כי קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לייצר ולשווק בארה"ב גירסה גנרית מתוצרתה לטבליות Coreg של גלסקו סמית' קליין במינונים של 3.125 מ"ג, 6.25 מ"ג, 12.5 מ"ג ו-25 מ"ג. טבליות אלו מיועדות לטיפול במחלות לב וכלי דם ומכירותיהן ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו ב-1.7 מיליארד דולר. מניית טבע איבדה כ-0.5% ל-43.5 דולר.

בלופניקס שהשליטה בה נמכרה לפני כחודשיים על ידי קבוצת פורמולה לגופים מוסדיים בארה"ב זינקה מאז בכ-70%. ואולם, היום המניה איבדה 3.6% למחיר של 15.7 דולר.

מניית יצרנית מערכות התקשורת האלחוטיות, אלווריון התממשה ב-0.8% ל-13 דולר, לאחר שזינקה ביותר מ-10% ביומיים הקודמים.

עוד בין המתממשות מניית ריטליקס, איבדה כ-1.5% למחיר של 17.4 דולר לאחר שזינקה ב-11% ביומיים החולפים.

מנגד מניית מלונקס זינקה ב-6% למחיר של 18 דולר במחזור גבוה. עוד בין העולות, מניית יצרנית מערכות הביטחון מגל שהודיעה אתמול על רכישת חברה אירופית בתחום ב-6.8 מיליון יורו זינקה היום ב-4.2%נוספים ל-9.2 דולרים.

עוד בין המניות הבטחוניות אלביט מערכות הוסיפה 3.9% למחיר של 46.8 דולר והשלימה זינוק של כ-44% מתחילת השנה.

מניית סנדיסק (סימול:SNDK) רושמת ירידה של 0.2% למחיר של 55.8 דולר לאחר שאמש צנחה ב-4.8% בתגובה להודעה הדרמטית של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, על קיצוץ של 30% במחיר של ה-iPhone.

המשקיעים חששו מחיסול המלאים של הטלפונים החכמים מבוססי הפלאש וכן מאי השקת נגני הוידיאו של 16 ג'יגה שזכו לכינוי חדש בשם iPod Touch. האנליסט קרייג אליס מסיטי גרופ חזר על המלצת הקנייה שלו אמש והציע לנצל את הירידות האחרונות במניה להגדלת אחזקות.

עוד ציין, כי הורדת המחירים לא רק שלא תפגע בסנדיסק אלא תגביר את הביקוש למוצריה של אפל. החברה גם זוכה לאיזכור היום באתר האינטרנט הפופלרי Motley Fool כהזדמנות השקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully