וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסים בריטים הוזנקו אל מפציצים רוסים

שי אילן

6.9.2007 / 16:19

הלהק הרוסי כלל מספר חסר תקדים של 8 מפציצים. זוהי הפעם השניה החודש שכלי טיס רוסיים מאיימים על המרחב האווירי הבריטי

שמונה מפציצים רוסיים חדרו היום (חמישי) לאזור הנמצא תחת פיקוחה של [[ברית נאט"ו]] וקרוב למרחב האווירי הבריטי. משרד ההגנה הבריטי הודיע שחיל האוויר המלכותי הזניק לעברם ארבעה מטוסי קרב מסוג "[[טורנדו]]". המפציצים, המסוגלים לטוס לטווחים ארוכים, עברו קודם לכן באזור ים ברנץ, סמוך לקוטב. נורווגיה דווחה אף היא שהבחינה במפציצים מסוג [[טופולב]] Tu-95 והזניקה גם כן לעברם מטוסי [[אף-16]] שעקבו אחריהם.

בחודשים האחרונים אירועו מספר מקרים דומים, בהם מטוסים רוסיים ערכו טיסות לטווחים ארוכים. זוהי הפעם השלישית שהמרחב האווירי הבריטי מאוים על ידי [[רוסיה]], והפעם השנייה בחודש האחרון. אזורים אחרים לעברם טסו מפציצים רוסיים אסטרטגיים הם איים בשליטת [[ארצות הברית]], כמו [[גואם]], באוקיינוס השקט. אולם זוהי הפעם הראשונה שלהק המפציצים מונה מספר כה גדול של מטוסים, מה שיכול אולי להעיד על כוונה רוסית להחריף את האיום.

פוטין מחזיר את העוצמה לצבא

בריטניה ורוסיה התעמתו בחודשים האחרונים במישור הדיפלומטי, בעקבות פרשת איש הק.ג.ב לשעבר, [[אלכסנדר ליטוויננקו]]. בריטניה התרעמה על הסירוב הרוסי להסגיר את אנדריי לוגובוי, האדם החשוד בביצוע החיסול באמצעות איזוטופ נדיר של פלוטוניום.

רוסיה מצידה האשימה את לונדון בהתערבות בענייניה הפנימיים ובכך שהיא אינה מסגירה את האוליגרך [[בוריס ברזובסקי]], המתגורר באנגליה.

לטענת רוסיה, ברזובסקי עומד מאחורי כמה חיסולים, כאמצעי פרובוקציה ואף ביים ניסיון לחסל אותו עצמו. כל זאת כדי לערער את הממשל הרוסי, שלדעתו יש להפיל.

גם הטונים בין רוסיה לארצות הברית היו קשים בחודשים האחרונים. רוסיה רואה בשלילה את הכוונה של ארצות הברית להציב בשטח [[צ'כיה]] ו[[פולין]] מערכות הגנה מפני טילים. לטענת רוסיה, זוהי פגיעה בריבונותה והיא חוששת מהשתלטות מוחלטת של ברית נאט"ו על איזורי השפעתה ההיסטוריים.

נשיא רוסיה [[ולדימיר פוטין]] ערך לאחרונה את התערוכה האווירית הגדולה ביותר מאז התקופה הסובייטית. פוטין אמר שבכוונתו להפוך את רוסיה ליצואנית מטוסי הקרב הגדולה בעולם. כמו כן הוא התבטא לאחרונה כמה פעמים בדבר הצורך להשיב לצבא הרוסי את עוצמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully