וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: מתנחלים תקפו צלמי עיתונות בחברון

שרון נובק

6.9.2007 / 13:55

4 צלמים שסיירו בעיר הותקפו ע"י דיירי בית המריבה. לטענתם, שוטרי מג"ב לא עצרו את המתנחלים. מג"ב: אין לנו צד בוויכוח הפוליטי

ארבעה צלמי עיתונות התלוננו כי הותקפו אתמול על ידי מתנחלים ליד בית המריבה ב[[חברון]]. הצלמים היו בסיור בחברון בהדרכת מתנדב בארגון "שוברים שתיקה", שהותקף אף הוא.

במהלך סיורם הגיעו הצלמים לבית המריבה בחברון, בו מתגוררים מזה חצי שנה מתנחלים. שם ניגשו אליהם חיילי מג"ב, האמונים על שמירת הבית, ודרשו מהם להפסיק לצלם – אף על פי שהדבר מותר בחוק. הצלמים מצדם, עמדו על זכותם החוקית להמשיך לצלם.

במהלך דין ודברים שהתפתח בין הצלמים לחיילי [[מג"ב]], יצאו מהבית שני מתנחלים, כשאחד מהם נושא מעדר, צעקו על הצלמים וקיללו אותם. לטענת הצלמים, אחד המתנחלים דחף אותם, וניסה להפיל את המצלמות מידיהם. "כל אותו זמן עמדו חיילי מג"ב מנגד, והמשיכו לדרוש מאתנו לחדול מהצילום", סיפרה צלמת שהיתה במקום והותקפה. "הם גם עיכבו את הצלמים, וקראו לתגבורת על מנת "להתמודד" אתנו".

במקביל, הזמינו הצלמים את המשטרה כדי שתגן על עליהם מפני המתנחלים. השוטרים שאלו לפרטיהם של הצלמים, וליוו אותם לתחנת המשטרה לגביית עדות. המתנחלים הלכו לדרכם באין מפריע.

המשטרה: נסיבות המקרה נחקרות

במשטרה אישרו הבוקר כי הצלמים הגישו תלונה בגין תקיפה, אך סרבו למסור פרטים על תוכן התלונה. דובר מחוז ש"י דני פולג אמר כי המשטרה חוקרת את נסיבות התקרית הן במישור הגלוי ווהן במישור הסמוי.

דובר מג"ב משה פינצ'י אמר לוואלה! חדשות כי שני שוטרי מג"ב, המוצבים דרך קבע בבית המריבה, זיהו עימות בין שני הצדדים. הם הזעיקו צוות מג"ב נוסף ואת משטרת ישראל, ופעלו לעצור את העימות. הדובר ביקש להדגיש כי למג"ב אין צד בוויכוח הפוליטי של ימין ושמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully