וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס פחדנים מכדי לפעול נגד ישראל"

יוני מנדל

6.9.2007 / 14:08

כך העריך מפקד המודיעין הכללי הפלסטיני. דובר תנועת חמאס: אנחנו לא מבקשים ממנו אישורים, הפיגועים נגד הכיבוש יימשכו

מפקד המודיעין הכללי הפלסטיני תאופיק טיראווי אמר אמש ש"תנועת חמאס לא תבצע פיגועים נגד ישראל, מפני שהיא פחדנית מדי לעשות כן". הדברים נאמרו במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים טיראווי ברמאללה.

בהתייחסו למאבק הפנימי בין חמאס לפתח ולהתרעות כאילו אנשי חמאס ינסו לפגוע בבכיר בפתח אמר טיראווי, "ההתרעה היא שלנו. אנו מזהירים שכל ניסיון לפגוע בבכיר או קצין של פתח, יעלה לחמאס מחיר כבד".

עיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מדווח שבהתייחסו למשא ומתן הישראלי פלסטיני, העריך טיראווי שיו"ר הרשות הפלסטינית [[אבו מאזן]] ייפגש בימים הקרובים עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. לדבריו, השניים ינסו בפגישתם לקדם הסכם עקרונות בנוגע לפתרון הקבע של הסכסוך. "עתידה של ירושלים וסוגיית הפליטים יעמדו בראש השיחות", אמר טיראווי, "על מנת להגיע להבנות לפני ועידת השלום האזורית המתוכננת לנובמבר".

חמאס: כדאי לו שישלוט בעצמו

סאמי-אבו זהרי, דובר חמאס בעזה, אמר בתגובה כי "אנו דוחים מכל וכל את האיומים הללו. כדאי לו לטיראווי שישלוט בעצמו, לפני שיהיה מאוחר מדי". לדבריו, הזרוע הצבאית של התנועה לא זקוקה לאישור מטיראווי לפני שהיא פועלת. "מנגנון הביטחון הפלסטיני מנסה להכשיל אותנו", הוא אמר, "אך זה לא ימנע מאיתנו לבצע פעולות נגד הכיבוש".

בהתייחסו להאשמות כאילו חמאס פתחה במלחמה נגד פתח אמר אבו-זהרי, כי "מה שקורה בשטח היא מלחמה של טיראווי נגד התנועה שלנו, תוך מעצר אנשינו, גירושם, איסוף הנשק של החמושים וסיכול פעולות התנגדות". אבו-זהרי הזהיר את טיראווי ואמר ש"חמאס לעולם לא תאפשר לו ולדומיו להעמיד מכשולים מול פרוייקט המוקאוומה (ההתנגדות המזוינת – י"מ) הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully