וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: מתתיהו מזרח לא תהרס

שרון נובק

5.9.2007 / 16:59

בית המשפט קבע כי השכונה, שנבנתה על אדמות הכפר בילעין, אינה חוקית - אך לא תהרס, בין השאר בשל הקפאת ההליכים נגד חפציבה

בג"ץ דחה היום את עתירת "שלום עכשיו" ומועצת הכפר בילעין, והורה שלא להרוס את פרוייקט הבנייה בשכונת מתתיהו מזרח שבמודיעין עילית. השופטים פסקו כי השכונה אינה חוקית, ואף פסקו פיצויים לתובעת, תנועת שלום עכשיו, בגובה 160 אלף שקלים. אולם כאמור, למרות קביעתם, החליטו השופטים שלא להענות לדרישה להרוס את השכונה. ההחלטה מסתמכת, בין השאר, על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להקפיא את כל ההליכים כנגד חברת חפציבה, שבנתה דירות בשכונה.

דובר "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר היום לוואלה! חדשות, כי בארגונו ציפו שבג"ץ ילך עד הסוף, ויחזיר לכפר בלעין את כל אדמותיו. "דרשנו גם שכל מה שנבנה באופן לא חוקי ייהרס, אבל בג"ץ אישר את הליכי האישור בדיעבד של מועצת מודיעין עילית.

עם זאת, אופנהיימר מברך על קביעת בג"ץ כי הבנייה אינה חוקית, והוא רואה בהטלת הוצאות המשפט על הנתבעות אקט הצהרתי. "לא בכדי זכינו בהוצאות משפט על סך 160 אלף שקלים", אמר אופנהיימר. "בג"ץ קבע שהבנייה לא היתה חוקית ולמעשה קנס את חברות הבניה, המדינה ומועצת מודיעין עילית". לדבריו, כספי הוצאות המשפט יושקעו בהמשך המאבק בבנייה הישראלית הלא חוקית בשטחים.

בתוך כך הודיע היום ארגון "גוש שלום", כי למרות החלטת בג"צ התובעת מהמדינה לשנות את תוואי הגדר בבילעין, הוא יקיים גם ביום שישי הקרוב הפגנה בכפר.

"בית המשפט העליון אמנם המליץ כי על הגדר לזוז, אך לא קבע שהגדר תועבר לקו הירוק וכמובן לא ערער על עצם קיום הגדר ועל ההפרדה שהיא מייצרת", נכתב בהודעת הארגון. "החלטת בית המשפט העליון לא היתה מתקבלת ללא המאבק המשפטי המסור ובעיקר ללא המאבק העממי העיקש שניהל הכפר בלעין נגד בניית הגדר", מזכירים ב"גוש שלום", וקוראים לאזרחים פלסטינים וישראלים לבוא ולהפגין בכפר ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully