וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר האמריקאית בבגדד

יוני מנדל

5.9.2007 / 16:22

החשש האמריקאי מפני פיגועים הוביל לבניית שגרירות חדשה, ענקית ומאובטחת בבגדד. מפקד הכוחות האמריקאי רמז על צמצום הכוחות במדינה

בעוד שבוע תפתח ארצות הברית באופן רשמי את השגרירות החדשה שלה בבגדד. בשל העובדה שעירק הפכה מאז הפלישה האמריקאית לאחת הארצות המסוכנות בעולם, בה מאות אנשים מוצאים את מותם כל שבוע בפיגועים, ארצות הברית נקטה צעדי בטיחות מוגברים בבניית השגרירות. רשת אל-ערביה מדווחת, כי השטח עליו נבנתה השגרירות שווה בגודלו למדינת ה[[וותיקן]]. בניין השגרירות החדש של ארצות הברית, ייפתח ב-11 בספטמבר 2007, ביום השנה השישי לאסון התאומים.

השגרירות האמריקאית תשתרע על פני שטח של 420 דונמים והושקעו בה 600 מיליון דולר. משרדי השגרירות יאפשרו את עבודתם הנוחה של כ-1,000 פקידים וכן את מגוריהם ואת מגורי משפחותיהם. שישה בנייני מגורים, בהם 619 יחידות דיור, הוקמו בתוך מתחם השגרירות. שגריר ארצות הברית, תפקיד אותו מאייש כיום ריאן קרוקר, ייהנה כמובן מדירה נוחה יותר. הווילה שלו משתרעת על פני 16 אלף מטרים מרובעים. סגנו ייאלץ להסתפק בווילה בת 9,500 מטרים מרובעים בלבד.

שוק וקולנוע במתחם השגרירות

בשל החשש מפגיעה בנציגיה הרשמיים של ארצות הברית בעירק, המתחם יעודד למעשה את המתגוררים בו שלא לצאת לרחובות. במסגרת זו הוקם במתחם בית ספר לילדי הפקידים, וכן מרכז חנויות שוק, בריכת שחייה, בית קולנוע, סלון יופי, מתנ"ס וקומפלקס ספורט הכולל מגרשי טניס, כדור סל והתעמלות.

את המתחם, שיגודר בחמת בטון, תאבטח יחידה מיוחדת של חיילי מרינס. השגרירות תוקם בלב אזור אל-ח'דרא, הנחשב לאחד המבוצרים בבגדד. בשל החשש מפיגועים, סרבה ארצות הברית לקיים סיור לצוותי הטלוויזיה הרבים הנמצאים מחוץ למתחם. עם זאת, דוברות משרד החוץ של ארצות הברית הבטיחה שבקרוב תעביר תמונות מהמתחם.

"כמו טירה מימי הצלבנים"

מתחם השגרירות המהודר עורר ביקורת מגופים שונים בארצות הברית. המהנדסת ג'יין לוגליר, מומחית למבני ציבור בארצות הברית, אמרה לאל-ערביה ש"השגרירות הזו היא כמו טירה מימי הצלבנים, שהושמה כדי לשלוט על עמי המזרח התיכון". לדבריה, "השגרירות מבודדת עוד יותר את ארצות הברית מעירק, והאבטחה האדירה והבטון המקיף אותה מוכיחים כמה קטנה האמונה שיש לארצות הברית בעתיד של עירק".

השגריר הקודם של ארצות הברית במדינה, אדוארד פק, תקף גם הוא את בניין השגרירות הענק. "אין בבניין הזה רסיס של תקווה עבור העם העירקי, הוא אמר, "מדובר במבנה שנועד להתגוננות ממושכת מפני אלימות. איזו תקווה זה מעביר לעם העירקי?".

בתוך כך, מפקד הכוחות האמריקאים בבגדד דיוויד פטראוס, רמז היום שבכוונתו להציע לצמצם את כמות החיילים האמריקאים בעירק בסביבות מרץ. פטראוס יעלה את ההצעה בקונגרס בוושינגטון בשבוע הבא. כיום מוצבים 160,000 חיילים אמריקאים בעירק. דבריו של פטראוס מגיעים מספר ימים לאחר שבריטניה החלה להוציא את כוחותיה שלה מבצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully