וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצועים סיניים שוב יורדים מהמדפים

שי אילן

5.9.2007 / 13:12

כ-750 אלף צעצועים המשווקים בארצות הברית התגלו כמכילים כמות עופרת גדולה מהמותר. בין הצעצועים אבזרים ל"ברבי" ורכבות

תאגיד הצעצועים הגדול בעולם, "מאטל", מוריד מהמדפים כ-750 אלף צעצועים מתוצרת סין, לאחר שבצבעי הצעצועים התגלו כמויות גדולות של [[עופרת]]. בין הצעצועים המסוכנים: אבזרים לבובות [[ברבי]] ורכבות צעצוע. "מאטל" הביעה התנצלות בפני קהל הלקוחות. בחברה מקווים כי הציבור מעריך את "הפתיחות והכנות" בכל הנוגע לפגמים בצעצועים ."אנחנו מקווים שישפטו אותנו על סמך מעשינו, ולא על סמך העובדה שקבלני משנה שלנו פעלו שלא כשורה", אמר בריאן סטוקטון, בכיר בחברה.

ב"מאטל" טוענים שהעופרת התגלתה בזכות בדיקות חדשניות שהחברה מפעילה. בחודשים האחרונים הורדו צעצועים מתוצרת סין מן המדפים פעמיים, כולל אבזרים פופלריים ל"[[בובספוג]]" ו"תומס הקטר" וכן צבעי פנדה. בכל המקרים הכילו הצעצועים או אריזותיהם כמות גדולה מן המותר של עופרת. רוב הצעצועים מגיעים ממחוז [[גוואנדונג]], מוקד חשוב של תעשיית הצעצועים בסין.

"רק חלק מזערי מהצעצועים פגום"

למרות ההתנצלויות, נשמעה היום ביקורת חריפה על "מאטל" ועל העובדה שאיפשרה למספר כה גדול של צעצועים פגומים להגיע לארצות הברית. מומחי צרכנות טוענים שיש מעבדות רבות לבדיקת איכות בסין, ושחברות המייצרות באמצעות קבלני משנה בסין צריכות לבדוק את התוצרת לפני שהיא מיוצאת.

ממשלת סין לא הגיבה בינתיים לפעולה האחרונה של "מאטל". בבייג'ינג טוענים לאחרונה כי רק בחלק מזערי מבין מיליארדי המוצרים שסין מייצאת מתגלים פגמים. מצד שני, יש בסין גם מי שטוענים כי גורמים במערב מנסים לפגוע בייצוא מוצרים מסין על ידי פרסומים מוטעים. למרות ההכחשות, בפעם האחרונה שהתגלו צעצועים המכילים עופרת, ביטלה סין את רישיון הייצור של החברה שייצרה אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully