וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט: עדיין לא מנתקים החשמל בעזה

5.9.2007 / 17:25

כמו כן, הוחלט בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני לקבל את עמדת מערכת הביטחון ולא לצאת לפי שעה לפעולה קרקעית נרחבת ברצועה. הג'יהאד האיסלמי וחמאס: נמשיך בירי הקסאמים

הקבינט המדיני בטחוני דן הבוקר בתגובה הישראלית לירי הקסאמים לעבר ישראל בימים האחרונים. הקבינט החליט לקבל את עמדת מערכת הביטחון ולא לצאת לפי שעה לפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה. לדברי נציגי מערכת הביטחון, ההערכה היא שאם תפתח פעולה קרקעית, הדבר יביא להסלמה בירי הרקטות לעבר ישראל, ויש למגן את יישובי עוטף עזה לפני צעד כזה. ראש הממשלה אהוד אולמרט הורה לצה"ל להכין תוכנית עבודה לפעולות ממוקדות שיצמצמו את ירי הקסאם.

הקבינט דן גם באפשרות להפסיק את זרם המים והחשמל לתושבי הרצועה בתגובה לכל ירי, אך החליט לא לבצע סנקציות אלו באופן מיידי. ביממה האחרונה הביעו מספר שרים תמיכה בהטלת הסנקציות.

ב"הארץ" פורסם כי ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק תומכים בגישה זו על פני פעולה קרקעית נרחבת בעזה. כמו כן דווח, כי ברק ואולמרט יהיו מוכנים לחדש את החיסולים הממוקדים על סמך מידע מודיעיני מדויק.

בתוך כך, דווח כי כוח של גולני, שיריון והנדסה השמיד היום ארבעה משגרי קסאם בצפון רצועת עזה.

"ילדי שדרות לא יידעו שקט"

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי אבו אחמד הגיב להחלטת הקבינט, וקרא להמשיך בירי הקסאמים לעבר שדרות. בקול ישראל דווח, כי לדבריו "כל זמן שילדי עזה לא יחיו בשקט, גם ילדי שדרות ואשקלון לא יידעו שקט".

גם הזרוע הצבאית של חמאס לא נשארה אדישה להחלטת הקבינט והודיעה כי "אנשינו מוכנים יותר מאי פעם להדוף את התוקפנות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully