וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק ועבדאללה נפגשו באלכסנדריה

4.9.2007 / 15:45

למרות השמועות על מצבו הבריאותי הקשה של נשיא מצרים, הוא נפגש היום גם עם טוני בלייר ודן איתו בוועידת השלום המתוכננת

נשיא מצרים מובארק ועבדאללה מלך ירדן נפגשו היום באלכסנדריה, ודנו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובדרכים לקידום תהליך השלום. על פי השמועות בכלי התקשורת במצרים, מצבו הבריאותי של מובארק קשה. העדר הופעות תקשורתיות של הנשיא בשבוע האחרון העלו חשש כי השמועות מבוססות.

מובראק נפגש היום גם עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ועם שר החוץ האיטלקי מאסימו ד'אלמה. בפגישות נדונו היחסים בין ישראל לפלסטינים. מובראק הביע את עמדת מצרים לפיה ועידת שלום בין הצדדים באזור שלא תושג באמצעותה פריצת דרך, עלולה להוסיף לכעס ולתסכול ולשחק לידי הקיצוניים בשני הצדדים. לדעת מצרים, יש לתכנן את הוועידה בקפידה, כך שלא יהיה ספק באשר לתרומתה להתקדמות המשא ומתן. דוברו של מובראק, סולימן עוואד אמר כי "צריך להיות חזון ברור לגבי התוצאות". לדבריו, צריכה להיות התקדמות בסוגיות הליבה.

עוואד מסר עוד כי "הנשיא מובראק הזהיר שאסור שוועידה זו תהיה הזדמנות שהוחמצה שתצטרף להזדמנויות שהוחמצו בעבר". שר החוץ האיטלקי אמר כי כדי שהוועידה תצליח יש להתוות עקרונות על פי הם יתנהל התהליך. לא די, לדברי ד'אלמה, בעידוד של הצדדים לפתור את בעיותיהם. ד'אלמה גם התבטא בזכות מגעים בין פתח לחמאס, שיובילו להקמת ממשלת אחדות פלסטינית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully