וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לברק ואולמרט אכפת רק מהעשירים"

4.9.2007 / 14:08

במערכת הפוליטית תקפו את הממשלה על רקע פרסום דו"ח העוני. ח"כ אורון: התקציב החדש ממשיך את המדיניות הכלכלית השגויה

דו"ח העוני שפורסם היום על ידי הביטוח הלאומי והצביע על ירידה בשיעור העוני, לצד עלייה במספר הילדים העניים, עורר תגובות קשות בקרב גורמים פוליטים וארגונים חברתיים.

ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף את המדיניות החברתית-כלכלית אותה מובילה הממשלה. חנין אמר כי "כמו נתניהו לפניהם, גם אולמרט וברק עסוקים רק ברווחתם של העשירונים העשירים". חברו לסיעה, ח"כ מוחמד ברכה, תקף את טיפול הממשלה באוכלוסיה הערבית. ברכה אמר שנתוני הדו"ח אינם מעודדים, שכן 50% מהאוכלוסייה הערבית חיה מתחת לקו העוני.

ח"כ חיים אורון (מרצ) הצטרף גם הוא לביקורת על הממשלה ואמר כי "הממשלה מתבשמת בירידה בשיעורי העוני, אך צריך לזכור כי מדינת ישראל ממשיכה להחזיק בשיא העולמי בעוני בקרב ילדים, משפחות וקשישים". לדבריו, "ההחלטות שהביאו לקביעת תקציב 2008 מצביעות על כך שהמדינה ממשיכה במדיניותה השגויה".

"על הממשלה לערוך חשבון נפש"

הארגונים החברתיים לא התרשמו מנסיונות הממשלה להציג את הדו"ח כשיפור במצב החברתי בישראל. ארגון "לתת" העוסק בתרומות לנזקקים מסר בתגובה לדו"ח כי "כשגם המדינה מכירה באופן רשמי בנתונים הקשים אנחנו שואלים מה המוסדות הרשמיים מתכוונים לעשות, לא מדובר פה על סטטיסטיקה אלא על בני אדם, ובפועל, מי שמטפל בנזקקים הם האזרחים באמצעות עמותות הסיוע השונות".

עמותת "אורות חסד" תקפה את מדיניות הממשלה ומסר בתגובה לדו"ח כי "על ממשלות ישראל לערוך חשבון נפש, עקב המחדל המתמשך בטיפול בעוני". הארגון הוסיף בתגובתו כי "העמותות לא מסוגלות לקחת את מקום המדינה. אי אפשר לטפל בבעיה עם רצון טוב ותרומות של מתנדבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully